Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32764
Title: The Usefulness of Dictation Strategy in Fostering Word Recognition for Reading Purposes
Other Titles: The Case of Third Year Students at BadoudaMammar Ben Ali Middle School
Authors: Malika, Kouti
Karima, Debbakh
Soundous, Boulbane
Keywords: dictation
word recognition
four language skills
reading skill
English language
dictée
reconnaissance de mots
quatre compétences linguistiques
compétence de lecture
langue anglaise.
الإملاء
التعرف على الكلمات
أربع مهارات لغوية
مهارة القراءة
اللغةالإنجليزية
Issue Date: 2022
Publisher: KASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITY
Abstract: The aim of this thesis is to consider the usefulness of the dictation strategy in English in fostering students’ word recognition and its importance to reading. It is known that teachers need to acquire certain strategies in order to teach the four skills of the English language, especially the reading skills. Dictation plays an essential role in fostering the recognition of words. However, middle school pupils at BadoudaMammar Ben Ali Middle School, Touggourt, encounter many problems in recognizing words. To this end, third-year students at this school were involved in this study, adopting a descriptive analytical approach. A questionnaire was distributed to fifty students, and an interview was conducted with three teachers as the main tools for collecting data, for the purpose of gaining insights on the students’ ability to recognize words through dictation. The results revealed that dictation is not quite used inside classrooms; nonetheless, teachers are trying to revive it.
L'objectif de cette thèse est de considérer l'utilité de la stratégie de dictée en anglais pour favoriser la reconnaissance des mots par les élèves et son importance pour la lecture. Il est connu que les enseignants doivent acquérir certaines stratégies afin d'enseigner les quatre compétences de la langue anglaise, en particulier les compétences en lecture. La dictée joue un rôle essentiel dans l'apprentissage de la reconnaissance des mots. Cependant, les élèves du collège BadoudaMammar Ben Ali, Touggourt, rencontrent de nombreux problèmes pour reconnaître les mots. A cet effet, des élèves de troisième année de cet établissement ont été impliqués dans cette étude, en adoptant une approche analytique descriptive. Un questionnaire a été distribué à cinquante élèves, et un entretien a été mené avec trois enseignants comme principaux outils de collecte de données, dans le but d'avoir un aperçu sur la capacité des élèves à reconnaître les mots par la dictée. Les résultats ont révélé que la dictée n'est pas vraiment utilisée dans les salles de classe ; néanmoins, les enseignants essaient de la relancer.
الهدف من هذه الرسالة هو النظر في فائدة استراتيجية الإملاء في اللغة الإنجليزية في تعزيز التعرف على الكلمات لدى الطلاب وأهميتها للقراءة. من المعروف أن المعلمين بحاجة إلى اكتساب استراتيجيات معينة لتعليم المهارات الأربع للغة الإنجليزية ، وخاصة مهارات القراءة. يلعب الإملاء دورًا أساسيًا في تعزيز التعرف على الكلمات. ومع ذلك ، يواجه تلاميذ المرحلة الإعدادية في مدرسة بدودة معمر بن علي المتوسطة ، تقرت ، العديد من المشاكل في التعرف على الكلمات. تحقيقا لهذه الغاية، شارك طلاب السنة الثالثة في هذه المدرسة في هذه الدراسة، معتمدين على نهج تحليلي وصفي. تم توزيع استبيان على خمسين طالبًا، وأجريت مقابلة مع ثلاثة معلمين كأدوات رئيسية لجمع البيانات، بغرض اكتساب رؤى حول قدرة الطلاب على التعرف على الكلمات من خلال ا لإملاء . أظهرت النتائج أن الإملاء لايستخدم بشكل كامل داخل الفصول الدراسية. ومع ذلك ، يحاول المعلمون إحياءها.
Description: linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32764
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Karima debbakh + Soundous boulbane pdf_compressed.pdf558,14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.