Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33552
Title: Myth and Symbolism in Chitra Banerjee Divakaruni’s
Other Titles: The Mistress of Spices: Thematic Approach
Authors: Hanafi, Hind
Kaliche, Housna
Keywords: Myth
Symbolism
Diaspora Literature
Indian Literature
Themes
spices
Chitra Banerjee Divakaruni
Mythes
Symbolisme
Littérature de la diaspora
Littérature indienne
Thèmes
épice
شيترا بإنيرجي ديفا كاروني
أساطير
رمزية
أدب الشتات
أدب هندي
موضوعات
توابل
Issue Date: 2023
Publisher: Kasdi Merbah Ouargla University
Abstract: study attempts to analyze themes of myth and symbolism in Chitra Banerjee Divakaruni’s novel “The Mistress of Spices”. It provides further information on the connections between these two. Since the Diaspora is a major theme in postcolonial studies and literature, the study also examines the issue of immigrants and the Diaspora literature while examining the novel's main themes. The study offers a practical analysis of how language, setting, style, characters, land and home, social status, and cultural traditions are presented in the novel to construct the identity of people in The Mistress of Spices. The author incorporates cultural traditions, customs, and practices into her writing by using references to cuisine, clothing, and her native dialect. The Mistress of Spices, Chitra's prize-winning novel, has been analyzed as the epitome of a number of world problems that Chitra tries to solve via the portrayal of her fictional character, Tilo. the Indian spices illumined with the power of healing and the Old One who seems to be an adherent of Buddhism. Divakaruni described the lifeless spices as living beings. The Indian-American novelist Divakaruni has symbolically interpreted Indian spices to rely on knowledge outside of science.
ديفا كاروني كما توضح كيف أن هذين الأسلوبين مرتبطين ببعضهما البعض. وفي إطار استكشاف المواضيع الرئيسية للرواية، تستكشف الدراسة أيضا مشكلة المهاجرين والمغتربين في أدب ما بعد الاستعمار حيث أن الشتات موضوع بارز جدا في دراسات وأدب ما بعد الاستعمار. تقدم الدراسة تحليلاً عمليًا لكيفية عرض اللغة والأسلوب والشخصيات والأرض والوضع الاجتماعي والتقاليد الثقافية في الرواية لبناء هوية الأشخاص في رواية سيدة البهارات. وكفروع ثقافية، تجمع الكاتبة روايتها بطقوس وعادات وممارسات تتعلق بالطعام، اللباس، ولغتها الأم. دُرست رواية ديفا كاروني الحائزة على جائزة أدبية، كمثال لعدة قضايا عالمية تحاول ديفا كاروني إزالتها من خلال تجسيد شخصيتها الخيالية تيلو، البهارات الهندية المزروعة بالبراعة وقوة الشفاء، والعجوز الأم التي تبدو ملتصقة بالبوذية. وصفت ديفا كاروني التوابل التي لا حياة لها بأنها كائنات حية. ولقد جسدت الكاتبة الهندية الأميركية ديفا كاروني مجازا هذه التوابل الهندية . بشكل رمزي بهدف الاستفادة من المعرفة التي تتجاوز حدود العلم
Description: literature & civilization
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33552
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kaliche Housna.pdf853,47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.