Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33595
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorجيتي, نادية-
dc.contributor.authorبن علي, زياد-
dc.date.accessioned2023-
dc.date.available2023-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33595-
dc.descriptionتخصص اتصال الجماهيري والوسائط الجديدةen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة الى معرفة أثر استخدام الفيسبوك على التحصيل الدراسي لدى تلاميذ الطور الثانوي انطلقت من التساؤل الرئيسي التالي: ما أثر استخدام الفيسبوك على التحصيل الدراسي لدى تلاميذ الطور ثانوي؟ وتفرعت منه الأسئلة الفرعية التالية:  ما هي عادات وانماط استخدام تلاميذ الطور الثانوي للفيس بوك؟  ما هي دوافع استخدام التلاميذ الطور الثانوي للفيس بوك؟  كيف يوثراستخدامالفیسبوك لدى تلاميذ الطور الثانويفي تحصيلهمالدراسي؟ اعتمد هذه الدراسة على المنهج الوصفي كما استخدمت الاستبيان كأداة لجمع البيانات و المعلومات توصلت الى النتائج التالية: يؤثر الفيسبوك على التحصيل الدراسي لدى التلاميذ سواءا كان بالإيجاب او بالسلب.en_US
dc.description.abstractThis study aims to find out the impact of the use of Facebook on the educational achievement of secondary school pupils from the following main question: What impact has Facebook had on secondary school achievement? The following sub-questions were subsumed: What are the habits and patterns of secondary school pupils using Facebook? What are the motives for secondary school pupils using Facebook? How does the use of Facebook affect secondary pupils' educational achievement? Adopted This study on the descriptive curriculum and also used the questionnaire as a tool for data collection and information reached the following results: Facebook affects pupils' academic achievement whether positively or negatively.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectاثرen_US
dc.subjectاستخدامen_US
dc.subjectالفيسبوكen_US
dc.subjectتلاميذen_US
dc.subjectالتحصيل الدراسيen_US
dc.titleأثر استخدام الفيس بوك على التحصيل الدراسي لدى تلاميذ الطور الثانوي دراسة ميدانية على عينة من تلاميذ ثانوية مفدي زكريا بتماسينen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ben ali-ziad.pdf389,76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.