Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33595
Title: أثر استخدام الفيس بوك على التحصيل الدراسي لدى تلاميذ الطور الثانوي دراسة ميدانية على عينة من تلاميذ ثانوية مفدي زكريا بتماسين
Authors: جيتي, نادية
بن علي, زياد
Keywords: اثر
استخدام
الفيسبوك
تلاميذ
التحصيل الدراسي
Issue Date: 2023
Publisher: univ-ouargla
Abstract: تهدف هذه الدراسة الى معرفة أثر استخدام الفيسبوك على التحصيل الدراسي لدى تلاميذ الطور الثانوي انطلقت من التساؤل الرئيسي التالي: ما أثر استخدام الفيسبوك على التحصيل الدراسي لدى تلاميذ الطور ثانوي؟ وتفرعت منه الأسئلة الفرعية التالية:  ما هي عادات وانماط استخدام تلاميذ الطور الثانوي للفيس بوك؟  ما هي دوافع استخدام التلاميذ الطور الثانوي للفيس بوك؟  كيف يوثراستخدامالفیسبوك لدى تلاميذ الطور الثانويفي تحصيلهمالدراسي؟ اعتمد هذه الدراسة على المنهج الوصفي كما استخدمت الاستبيان كأداة لجمع البيانات و المعلومات توصلت الى النتائج التالية: يؤثر الفيسبوك على التحصيل الدراسي لدى التلاميذ سواءا كان بالإيجاب او بالسلب.
This study aims to find out the impact of the use of Facebook on the educational achievement of secondary school pupils from the following main question: What impact has Facebook had on secondary school achievement? The following sub-questions were subsumed: What are the habits and patterns of secondary school pupils using Facebook? What are the motives for secondary school pupils using Facebook? How does the use of Facebook affect secondary pupils' educational achievement? Adopted This study on the descriptive curriculum and also used the questionnaire as a tool for data collection and information reached the following results: Facebook affects pupils' academic achievement whether positively or negatively.
Description: تخصص اتصال الجماهيري والوسائط الجديدة
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33595
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ben ali-ziad.pdf389,76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.