Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36092
Title: L'image comme facilitateur à la compréhension du FLE dans le manuel scolaire en Algérie
Authors: Zergoune, Ahmed
Benarab, Nadia
Keywords: Image
Semiology
Function
FLE
Meaning
Interprétation
Image
Fonction
fle
Sémiologie
Signification
interprétation
الصورة الوظيفة
الترجمة
المعاني
اللغة الفرنسية االجنبية
Issue Date: 2024
Publisher: Kasdi Merbah Ouargla University
Abstract: In this research ,it will be a question of analyze the Images of the book of the 4year of primary school and this as an essential support for the comprehension/ expression FLE The objective is to analyze the different types of images contained in this manual in order to identify the function they fulfill according to the teachers, tow whom will distribute to the a questionnaire. This work is split into two. The first pat will consist of a theoretical display to highlight the different function of the manual. In the second part, we will analyze the questionnaire to identify the idea that teachers have of the Images in the text book.
Dans cette recherche. Il sera question d’analyse des images du manuel scolaire de quatrièmes année primaire et ce en tant que support indispensable à la compréhension /expression en fle. L’objectif étant d’analyser les différents types d’images contenus dans ce manuel afin dégager les fonctions qu’elles remplissent selon les enseignants à qui nous allons distribuer un questionnaire Ce travail est scindé en deux parties. La première partie sera constituée d’un étalage théorique pour faire valoir les différentes fonctions du manuel. Dans la deuxième partie nous allons analyser le questionnaire pour en dégager l’idée que se font les enseignants sur les images du manuel.
سنقوم بتحليل صور كتاب السنة الرابعة االبتدائي وهدا كوسيلة الدعم اساسية للفهم والتعبير في اللغة الفرنسية. هدف من هده دراسة تحليل أنواع الصور المختلفة الواردة في كتاب من أجل تحديد الوظائف الصورة من خالل المعلمين وكيفية استعمال الصور في القسم ولهذا تطرقنا بوضع استبيان للمعلمين خاصة. يتضمن هدا البحث من جزئيين: يتكون الجزء األول من جانب النظري حيث أبرزنا فيه الوظائف الصورة واستعمالها في التعليم وما مدى أهميتها في القسم لدي المتعلم. أما الجزء الثاني قمنا بتحليل استبيان لإلبراز الفكرة التي يمتلكها المعلمون حول الصور كتاب المدرسي.
Description: Sciences du langage
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36092
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Benarab Nadia.pdf686,69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.