Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36332
Title: The Impact of Hashtags and Memes on the Ordinary Communicatio of Algerian Instagram Users
Authors: Amira, Sara
Guennoun, Narimane
Keywords: Social Media
Hashtags
Memes
Social Media Language
Communication
Médias Sociaux
Hashtags
Memes
Langage des médias sociaux
Communication
سوشل ميديا
هاشتاج
الميمز
لغة وسائل التواصل الاجتماعي
التواصل
Issue Date: 2024
Publisher: Kasdi Merbah Ouargla University
Abstract: This study is done on the aim of investigating the impact of using hashtags and memes as a social media language and whether these forms of language have an effect on the online communication of Algerian Social media platforms users specifically Instagram. From this study we suggested that both memes and hashtags affect language by reducing the amount of words used between people during their communication process, also hashtags have a greatest influence on this process. We have examined all the Algerian users of Instagram in order to confirm our hypothesis, the method adopted in this research is a descriptive based on the instrument of questionnaire distributed to 100 people from different age groups of society. Thus, we gathered 59 hardcopy answers and 41 answers from different social media platforms (Instagram and Facebook).By the end of this study we confirmed the previous suggested hypothesis
Cette étude a l'objectif d'étudier l'impact de l'utilisation des hashtags et des mèmes comme outil. Langage des médias sociaux et si ces termes ont un effet sur la communication en ligne d’utilisateurs algériens des plateformes de médias sociaux, en particulier Instagram. De cette étude, nous avons suggéré que les mèmes et les hashtags affectent la langage en réduisant la quantité des mots utilisés entre personnes au cours de leur processus de communication, les hashtags ont également une plus grande influence à ce sujet processus.
أجريت هذه الدراسة بهدف التحقق من تأثير استخدام الهاشتاج والميمز كلغة لوسائل التواصل الاجتماعي ومدى تأثير هذه المصطلحات على التواصل عبر الإنترنت لمستخدمي منصات التواصل الاجتماعي تحديدا منصة إنستغرام في الجزائر. اقترحنا من خلال هذه الدراسة أن لكل من الهاشتاج و الميمز تأثيرعلى اللغة وذلك بتقليل كمية الكلمات المستخدمة بين الأشخاص أثناء عملية التواصل، كما أن للهاشتاج تأثير أكبر على هذه العملية . قمنا بفحص جميع مستخدمي الانستغرام الجزائريين من أجل تأكيد فرضياتنا، حيث اعتمدنا في هذا البحث على الاستبيان الموزع على 100 شخص من مختلف الفئات العمرية للمجتمع. وكانت نتائج هذه الدراسة كالاتي 59 إجابة ورقية و41 إجابة من مختلف منصات التواصل الاجتماعي (فايسبوك و انستقرام ). وفي نهاية هذه الدراسة تأكدنا من صحة الفرضيات المقترحة سابقا.
Description: LINGUISTICS
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36332
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Amira Sara-Guennoun Narimane.pdf2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.