Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36957
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن الحبيب, محسن-
dc.contributor.authorزنداقي, منال-
dc.contributor.authorبن شعبانة, نور الهدى-
dc.date.accessioned2024-09-30T11:44:33Z-
dc.date.available2024-09-30T11:44:33Z-
dc.date.issued2024-06-09-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36957-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى التعرف على مستوى جودة خدمة الدفع الإلكترونية في مؤسسة نفطال –غرداية، حيث قمنا بتوزيع 150 إستبانة على عينة من زبائن المؤسسة، واسترجعنا 103 منهم وقد تم استخدام عدة أساليب إحصائية وقمنا بمعالجتها ببرنامج SPSS V25 لاختبار فرضيات الدراسة واستخلاص نتائجها. وقد أظهرت هذه الدراسة وجود ارتباط قوي بين جودة الخدمة الإلكترونية ورضا الزبون وقد استخلصنا من هذه الدراسة بعض النتائج من بينها : رضا زبائن مؤسسة نفطال عن جودة الخدمة الإلكترونية المقدمة.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to identify the level of quality of the electronic payment service at the Naftal- Ghardaia Corporation, we distributed 150 questionnaires to a sample of the corporation’s customers, and we retrieved 103 of them, several statistical methods were used and we processed them with the SPSS V25test program study’s hypotheses and extract its results. This study showed a strong correlation between electronic service quality and customer satisfaction, we extracted some results from this study including: Satisfaction of Naftal Corporation customers with the quality of the electronic service provided.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectجودة الخدمة الإلكترونيةen_US
dc.subjectمؤسسة نفطالen_US
dc.subjectرضا الزبونen_US
dc.subjectcustomer satisfactionen_US
dc.subjectelectronic service qualityen_US
dc.subjectNatal Corporation-
dc.titleأثر جودة خدمة الدفع الإلكترونية في تحقيق رضا الزبون بالمؤسسات النفطية دراسة حالة مؤسسة نفطال -غردايةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zendagui-bencheabana.pdf.pdf2,03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.