Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/37245
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorحجاج, نفيسة-
dc.contributor.authorمرزوقي, حنان-
dc.contributor.authorفلاح, زينة-
dc.date.accessioned2024-10-10T15:07:14Z-
dc.date.available2024-10-10T15:07:14Z-
dc.date.issued2024-06-09-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/37245-
dc.descriptionمالية البنوك والتاميناتen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى معرفة أثر الخدمات المصرفية الإلكترونية على تحسين جودة الخدمات المصرفية المقدمة من طرف البنوك المتواجدة في منطقة ورقلة المتمثلة في"بنك الوطني الجزائري ، بنك التنمية المحلية ، والقرض الشعبي الجزائري، والبنك الخارجي الجزائري ، وبنك الفلاحة والتنمة الريفية ، بنك التوفير والاحتياط ، بنك السلام ،بنك الخليج ،خلال الفترة الممتدة من 28/04/2024 الى غاية 16/05/2024،عن طريق الاستبيان حيث تم معالجة 174 استبانة لعملاء بنوك بواسطة برنامجيspss26 وExcel2007؛ وتوصلت الدراسة الى أن الخدمة المصرفية الالكترونية تساهم في تحسين جودة الخدمة المصرفيةen_US
dc.description.abstractThis study aims to know the impact of e-banking services on improving the quality of banking services provided by banks located in the ouargla region , such as :the National Algerian Bank (BNA) , Local Development Bank (BDL) , Algerian popular Cerdit (CPA), External Bank of Algeria (BEA), Agriculture and Rural Development Bank (BADR), National Fund of Saving and Pension (CNEP), Al-salam Bank and Arab Gulf Bank (AGB), during the period from 28 April 2024 to 16 May 2024 to achieve this goal ,174 questionnaires were distributed to a random sample consisting of customers dealing with these banks ,and the questionnaire was processed using the statistical package programs (26SPSS)and Excel 2007 ,then we finally conciuded that electronic banking services contributed to impoving the quality of banking service-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectعملاءen_US
dc.subjectجودة الخدمةen_US
dc.subjectجودة الخدمة المصرفيةen_US
dc.subjectخدمات مصرفية إلكترونيةen_US
dc.subjectخدمات مصرفيةen_US
dc.subjectbankingservicesen_US
dc.subjectbanksen_US
dc.subjectelectronic banking servicesen_US
dc.subjectelectronic banking servicesen_US
dc.subjectcustumersen_US
dc.subjectquality of serviceen_US
dc.subjectبنوكen_US
dc.titleأثر الخدمات المصرفية الالكترونية في تحسين جودة الخدمات المصرفية –دراسة ميدانية لعينة من البنوك التجاريةبورقلة -أفريل2024-en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences financiéres et comptabilité - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
merzouki-zina.pdf1,75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.