Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/4875
Title: The Effect of Cohesive Devices on Writing an Academic Essay for ESL learners “The case of First –Year Master Students of Anglo-Saxon Literature at Kasdi Merbah University- Ouargla”
Authors: Djemaa Benaoun et Souad Litime
Keywords: الخطاب
الترابط
أدوات الربط اللغوية
الكتابة الأكاديمية
discourse
cohesion
cohesive
devices
academic essay
Issue Date: 2014
Series/Report no.: 2014;
Abstract: Abstract: Cohesion is one of the most important principles that should be respected while writing an academic essays. The present enquiry attempts to investigate the effect the number of cohesive devices on the quality of the essay. Thus, it is hypothesized that there would be a positive correlation between the quantity of cohesive devices and the quality of the essay. To test this hypothesis, both a descriptive and experimental methods were used to analyze the results of the students’ test. This test is given to twenty seven students of first year master Anglo- Saxon literature of English class at Ouargla University. Findings of the study, then, rejected the hypothesis that there may be a positive correlation between the number of cohesive ties and the quality of the essay. ملخص الدراسة يعتبر الترابط من أهم الأساسيات التي يجب التقيد بها عند الكتابة الأكاديمية تهدف هذه الدراسة إلى إظهار مدى تأثير عدد أدوات الربط اللغوية على جودة المقال. لذلك فإن الافتراض الذي نطرحه هو أن كثرة استعمال الروابط اللغوية قد يأثر إيجابا على جودة المقال الأكاديمي. و لاختبار فرضيتنا، اعتمدنا على الدراسة التجريبية في ما يخص نتائج اختبار الطلبة. حيث تم اختبار 27 طالبا من طلبة أولى ماستر أدب أنغل وس اكسوني قسم اللغة الانجليزية في جامعة ورقلة. و من خلال الدراسة، نفت النتائج الفرضية القائلة بأن وفرة الروابط اللغوية في المقال الأكاديمي تحسن من جودته.
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/4875
ISSN: h
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Djemaa-Benaoun-Souad-Litime.pdf1,75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.