Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/9248
Title: دور النشاط البدني الترويحي في تنمية التفاعل الاجتماعي لتلاميذ الطور الثانوي
Authors: زيــــنــــــاي بــــــــلال
خـليـفــــة, عقـــــــاب
بــــــاسي, أسامـــــة
Keywords: النشاط البدني الترويحي
التفاعل الاجتماعي
Issue Date: 2015
Abstract: هدفت الدراسة إلي التعرف علي دور النشاط البدني الترويحي في التفاعل الاجتماعي لدي تلاميذ الطور الثانوي والتي اجريت دراستها الميدانية بولاية الوادي والتي نهدف من هذه الدراسة الي معرفة مدي أهمية النشاط البدني الترويحي في التعايش و الاحترام ومعرفة القيم و القواعد الاجتماعية و إعداد المواطن الصالح وذلك بطرح الفرضيات الاتية : للنشاط البدني الترويحي دور في توفير عوامل الاحترام والتعايش والتعامل مع الآخرين و معرفة القيم والقواعد الاجتماعية واحترامها و إعداد المواطن الصالح. والتي كانت علي شكل مقارنة بين الممارسين و الغير ممارسين و إتباعنا في دراستها المنهج الوصفي واستعمالنا الاستبيان للوصول الي نتائج رقمية ولتحليل هذه النتائج لجانا الي نسب المئوية و الانحراف المعياري و Tتاست وذلك بمقارنتها بي T المجدولة عند مستوي الدلالة 0.05 وبعد تحليل و تفسير النتائج توصلنا الي أن للنشاط البدني الترويحي دور في التفاعل الاجتماعي وذلك بعد وجود فروق بين المجموعتين الممارسة و الغير ممارسة ،وفي الاخير نوصي بان نساعد ونحث أبنانا في ممارسة النشاط البدني الترويحي في أوقات الفراغ .
The role of recreational physical activity in social interaction I have a phase of secondary pupils The study aimed to identify the role of recreational physical activity in social interaction I have pupils phase secondary and conducted field study state of the valley, which aim of this study was to determine the importance of recreational physical activity in coexistence and respect and knowledge of the values and social norms and the preparation of a good citizen by subtracting the assumptions the following: Physical activity recreational role in the provision of respect and coexistence factors and dealing with others and find out values and social norms and respect and prepare good citizen. And that was in the form of a comparison between practitioners and non-practitioners and our followers in her study descriptive approach and we use the questionnaire to reach the numeric results and analysis of these results turned to the percentages and standard deviation and T tast by comparing my T scheduled at the level of 0.05 and after the analysis and interpretation of the results reached that physical activity recreational role in social interaction, after the existence of differences between the two groups and non-practice exercise. At last, we recommend that the help and urge Obanana in practice recreational physical activity at leisure
Description: جامعة قاصدي مرباح – ورقلةمعهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضيةقسم النشاط البدني الرياضي التربوي شعبـــــــة النشاط البدني الرياضي التربوي
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/9248
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
baci_Okabe.pdf1,11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.