Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/9735
Title: التوضيع على مستوى التعاون الاستراتيجي ما بين الخدمة والمنتج دراسة حالة التعاون الاستراتيجي موبيليس_ سامسونج من خلال المادة السمعية البصرية Switchers
Authors: بن عبد الهادي,محمد منير
جرايدي, اسماء
Keywords: التعاون الاستراتيجي
تجزئة السوق
التموضع
تصميم الصنف
Switchers
strategic cooperation
market segmentation
the positioning
product design
Issue Date: 4-Jun-2015
Series/Report no.: 2015;
Abstract: نهدف من خلال هذه الدراسة الى معرفة كيفية توضيع اصناف تجمع مابين الخدمة والمنتجموبيليس وسامسونج، في اطار التعاون الاستراتيجي، وسنقوم باستضاح هذا الامر عبر التطرق الى اهم المفاهيم النظرية التي يمكنها ان تحقق هذا السعي، ومن الناحية التطبيقية نستدل بدراسة حالة المادة السمعية البصرية المقدمة بسلسلة تلفزيونية Switchers تضم ثلاثون حلقة، حيث سنعتمد على منهج الملاحظة المباشرة، ومن ثم نستعرض النتائج، ونناقش الافكار التي نعتقد انها قد تحقق اهداف الدراسة.
We aim through this study to find out how can positioning in framework of strategic cooperation between mobilis and samsung,we will clarify this matter touched on the most important theoretical concepts that can bring this up, in the practice we use a case study, by studying TV seriesswitcher (Algerian version) which contains 30 episodes, where we based on the direct observation method, and then review the result, and we discuss the ideas that we believe may achieve the objectives the study.
" through this study, We have tried to know to what extent the impact of oil price fluctuations on the Algerian imports during (1970/2014), and to analyze this subject we used the data for a period of chains covering this period, following the standard methods, the task of preprocessing and theory tests joint integration and testing causal Granger, and the results of this study have shown us the lack of long-term equilibrium relationship between oil and import prices and through this, we show that there is no causality between the two variables, meaning that each variable does not cause the other direction, and this means that fluctuations in oil prices has nothing to do with the size of Algeria's imports and vice versa.
Description: جامعـة قاصــدي مرباح- ورقلــة كلية العلوم الاقتصادية والعلوم التجارية وعلوم التسيير قسم العلوم التجارية
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/9735
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Djeraidi_Asma.pdf6,23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.