Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/10091
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبلقاسم مالكية-
dc.contributor.authorطاسي, عماد-
dc.date.accessioned2015-04-25T09:21:37Z-
dc.date.available2015-04-25T09:21:37Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/10091-
dc.descriptionتعليمية . اللغة العربيةوتعلمهاen_US
dc.description.abstractتناولنا في هذه المذكرة الموسومة بـ (المهارات اللغوية واكتساب التفكير النقدي والبناء المعرفي السنة الرابعة من التعليم المتوسط أنموذجا) الأسس النظرية للمهارات اللغوية والتفكير النقدي والبناء المعرفي من خلال أهم البحوث التي تناولتها من حيث المفهوم لغة واصطلاحا ، والمهارات الفرعية للمهارات اللغوية والمهارات الفرعية للتفكير النقدي ، وكيفية انتقال المعرفة من البيانات إلى المعلومات إلى المعرفة. وعلاقة المهارات اللغوية في اكتساب التفكير النقدي وعلاقة المهارات اللغوية في البناء المعرفي. ودور التفكير النقدي كوسيط بين المهارات اللغوية والبناء المعرفي. ومن خلال الوثائق البيداغوجية تناولنا إستراتيجية المدرسة الجزائرية في تعليم المهارات الغوية وتعليم التفكير النقدي والبناء المعرفي.en_US
dc.description.abstractNous avons trait dans ce mémoire caracterise par(les techniques linguistiques et l'acquisition de la pense cretique l' usage des connaissances de la quatrieme anné moyen) Les bases thèoriques des techniques et la peuse critique ainsi que L' acqisition des connaissances a travers Les eminantes recherches que nous avons accoupli et qui traitente les significations d'une langue et sa terminologie les techniques linguistiques et la peuse critique. La façon dont la connaissances se transforme de donnès en informations puis en connaissances et le role des techniques linguistiques dans l'acquisition des connaissances et le role de la pense cretique comme intermediaire entre lestechniques linguistiques et l' acquisition.-
dc.description.abstractWe ate in this tagged note (language skills and gain critical thinking and building cognitive fourth year of middle school education model) the theoretical foundations of language skills, critical thinking and the construction of knowledge through the most important research dealt with in terms of concept and idiomatically language, and sub-skills of language skills and sub skills, critical thinking, and knowledge of how to move the data to information to knowledge. And the relationship of the acquisition of language skills in critical thinking and the relationship of language skills in the construction of knowledge. And the role of intermediary between language skills and cognitive construction of critical thinking. Through pedagogical documents we dealt with the Algerian school strategy in the education of linguistic skills and teaching critical thinking and knowledge construction.-
dc.subjectالمهارات اللغويةen_US
dc.subjectالتفكير النقديen_US
dc.subjectالبناء المعرفيen_US
dc.subjectlanguage skillsen_US
dc.subjectcritical thinkingen_US
dc.subjectConstruction of knowledgeen_US
dc.subjectles techniques des langueen_US
dc.subjecttechniques et la peuse critiqueen_US
dc.subjectl' usage des connaissancesen_US
dc.titleالمهارات اللغويـــة و اكتساب التفكير النقدي . والبناء المعرفي السنة الرابعة متوسطen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Magister

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tassi_Imad.pdf1,71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.