Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/1112
Title: | الأسلوب المعرفي)التصلب/المرونة( وعلاقته بإستر ا تيجيات مواجهة الضغوط لدى الطلبة الجامعيين |
Authors: | ميسون سميرة غريب, عبد الحليم |
Keywords: | هدفت هذه الد ا رسة إلى التعرف على الأسلوب المعرفي )التصلب/المرونة(وعلاقته بإست ا رتيجيات مواجهة
الضغوط النفسية لدى عينة من طلبة علم النفس بجامعة قاصدي مرباح بورقلة بأخذ المتغي ا رت التالية
بعين الاعتبار: الجنس و النظام الجامعي وأثر هذه المتغي ا رت على كل من الاساليب المعرفية
)التصلب/المرونة( و إست ا رتيجيات مواجهة الضغوط النفسية.
وتمحو رت د ا رستنا حول التساؤلات التالية:
- هل توجد علاقة بين الأسلوب المعرفي )التصلب/المرونة( واست ا رتيجية مواجهة الضغوط لدى عينة
من طلبة علم النفس بجامعة ورقلة ؟
- هل تختلف الأساليب المعرفية لدى عينة من طلبة علم النفس باختلاف الجنس ؟
- هل تختلف الأساليب المعرفية لدى عينة من طلبة علم النفس باختلاف النظام الجامعي ؟
- هل تختلف إست ا رتيجيات مواجهة الضغوط لدى عينة من طلبة علم النفس باختلاف الجنس ؟
-هل تختلف إست ا رتيجيات مواجهة الضغوط لدى عينة من طلبة علم النفس باختلاف النظام الجامعي ؟ الأسلوب المعرفي المرونة الضغوط لطلبة الجامعيين |
Issue Date: | 2013 |
Abstract: | This study aimed to identify the cognitive style (Rigidity / flexibility) and its relation
with strategies to face psychological stress for a sample of students of psychology at
the University Merbah by taking the following variables in consideration: Gender and
the university system and the impact of these variables on each of the techniques of
cognitive (stiffness / flexibility) and strategies to face psychological stress.
The study focused on the following questions:
- Is there a relationship between cognitive style (Rigidity / flexibility) and the
strategies to face psychological stress in a sample of psychology students at the
University of Ouargla?
- Do the cognitive styles vary in a sample of psychology students according to the
gender?
- Do the cognitive styles vary in a sample of psychology students according to the
university system?
- Do the strategies to face psychological stress vary in a sample of psychology students
according to the gender?
- Do the strategies to face psychological stress vary in a sample of psychology students
according to the university system? This study aimed to identify the cognitive style (Rigidity / flexibility) and its relation with strategies to face psychological stress for a sample of students of psychology at the University Merbah by taking the following variables in consideration: Gender and the university system and the impact of these variables on each of the techniques of cognitive (stiffness / flexibility) and strategies to face psychological stress. The study focused on the following questions: - Is there a relationship between cognitive style (Rigidity / flexibility) and the strategies to face psychological stress in a sample of psychology students at the University of Ouargla? - Do the cognitive styles vary in a sample of psychology students according to the gender? - Do the cognitive styles vary in a sample of psychology students according to the university system? - Do the strategies to face psychological stress vary in a sample of psychology students according to the gender? - Do the strategies to face psychological stress vary in a sample of psychology students according to the university system? |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/1112 |
ISSN: | R |
Appears in Collections: | Département de sociologie et de la démographie - Master |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.