Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/1112
Title: الأسلوب المعرفي)التصلب/المرونة( وعلاقته بإستر ا تيجيات مواجهة الضغوط لدى الطلبة الجامعيين
Authors: ميسون سميرة
غريب, عبد الحليم
Keywords: هدفت هذه الد ا رسة إلى التعرف على الأسلوب المعرفي )التصلب/المرونة(وعلاقته بإست ا رتيجيات مواجهة الضغوط النفسية لدى عينة من طلبة علم النفس بجامعة قاصدي مرباح بورقلة بأخذ المتغي ا رت التالية بعين الاعتبار: الجنس و النظام الجامعي وأثر هذه المتغي ا رت على كل من الاساليب المعرفية )التصلب/المرونة( و إست ا رتيجيات مواجهة الضغوط النفسية. وتمحو رت د ا رستنا حول التساؤلات التالية: - هل توجد علاقة بين الأسلوب المعرفي )التصلب/المرونة( واست ا رتيجية مواجهة الضغوط لدى عينة من طلبة علم النفس بجامعة ورقلة ؟ - هل تختلف الأساليب المعرفية لدى عينة من طلبة علم النفس باختلاف الجنس ؟ - هل تختلف الأساليب المعرفية لدى عينة من طلبة علم النفس باختلاف النظام الجامعي ؟ - هل تختلف إست ا رتيجيات مواجهة الضغوط لدى عينة من طلبة علم النفس باختلاف الجنس ؟ -هل تختلف إست ا رتيجيات مواجهة الضغوط لدى عينة من طلبة علم النفس باختلاف النظام الجامعي ؟
الأسلوب المعرفي
المرونة
الضغوط
لطلبة الجامعيين
Issue Date: 2013
Abstract: This study aimed to identify the cognitive style (Rigidity / flexibility) and its relation with strategies to face psychological stress for a sample of students of psychology at the University Merbah by taking the following variables in consideration: Gender and the university system and the impact of these variables on each of the techniques of cognitive (stiffness / flexibility) and strategies to face psychological stress. The study focused on the following questions: - Is there a relationship between cognitive style (Rigidity / flexibility) and the strategies to face psychological stress in a sample of psychology students at the University of Ouargla? - Do the cognitive styles vary in a sample of psychology students according to the gender? - Do the cognitive styles vary in a sample of psychology students according to the university system? - Do the strategies to face psychological stress vary in a sample of psychology students according to the gender? - Do the strategies to face psychological stress vary in a sample of psychology students according to the university system?
This study aimed to identify the cognitive style (Rigidity / flexibility) and its relation with strategies to face psychological stress for a sample of students of psychology at the University Merbah by taking the following variables in consideration: Gender and the university system and the impact of these variables on each of the techniques of cognitive (stiffness / flexibility) and strategies to face psychological stress. The study focused on the following questions: - Is there a relationship between cognitive style (Rigidity / flexibility) and the strategies to face psychological stress in a sample of psychology students at the University of Ouargla? - Do the cognitive styles vary in a sample of psychology students according to the gender? - Do the cognitive styles vary in a sample of psychology students according to the university system? - Do the strategies to face psychological stress vary in a sample of psychology students according to the gender? - Do the strategies to face psychological stress vary in a sample of psychology students according to the university system?
URI: http://hdl.handle.net/123456789/1112
ISSN: R
Appears in Collections:Département de sociologie et de la démographie - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
188.pdf1,31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.