Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11211
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorمناصرية رشيد-
dc.contributor.authorبرادي, عزيز-
dc.date.accessioned2016-10-13T11:12:57Z-
dc.date.available2016-10-13T11:12:57Z-
dc.date.issued2016-05-24-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11211-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى البحث عن مدى مساهمة التسويق الشخصي في تشكل الصورة الذهنية للمحامي في مدينة ورقلة، لبحث عن واقع التسويق الشخصي و واقع الصورة 􀊪 تم الأولى والثانية 􀄓 و من أجل ذلك ، قمنا بصياغة أربعة فرضيات، لبحث عن نوع العلاقة الموجودة بينهما، وللتأكد من صحة هذه الفرضيات تمت صياغة 􀊪 تم 􀄓 الذهنية، و أما الثالثة فهي استبيان تضمن 42 عبارة قمنا بتوزيعه على 200 شخص واسترجعنا منها 139 استبيان تمت رميزها وإدخالها كمعطيات كمية إصدار 17 ، و بين تحليل المخرجات المتحصل عليه، صحة الفرضيات، حيث كان واقع التسويق IBM Spss مج 􀊭 في بر الشخصي بمستوى عالي، وكان و واقع الصورة الذهنية بمستوى عالي جدا، وكانت العلاقة بينهما علاقة ارتباط طردي و ذات دلالة إحصائية عالية جدا عند مستوى المعنوية الأقل من 0.01 ، وكانت مهارة الابداع لوحدها أهم متغير مستقل والأقوى ثيرا في التغير الحاصل للصورة الذهنية بنسبة 50.80 % ،و كان النموذج المقترح بجميع 􀏦 ارتباطا بنسبة 48.9 % والأكثر لصورة الذهنية للمحامي متغيراته يفسر 31.7 % من التباين الكلي و تحصلنا في الأخير على معادلة الانحدار الخطي للتنبؤ بمدينة ورقلة والتي تعتمد على متغيرين مستقلين يفسران التغير الحاصل بنسبة 26 % وهذه المعادلة هي من الشكل التالي : هو المتغير المستقل مهارة x هو المتغير المستقل مهارة الابداع و 2 x حيث أن 1 y=1.711 + 0.437X1 + 0.161X2 هو المتغير التابع y الإتصال. وen_US
dc.description.abstractThis study aims to search for the contribution of the personal marketing in order to constitute mental image of the Lawyer in the city of Ouargla , and for that reason , we have formulated four hypotheses the first and the second were interested in the reality of the Personal Marketing , and the third focuseson looking for the type of relationship between them, to ensure the validity of these assumptions we have issued a questionnaire included 42 words distributed 200 person and we collected back 139 questionnaire we encoded and Processed it than submitted it as quantitative data in the program of IPM SPSSversion 17. The data analysis shows that the hypotheses are correct the reality of the Personnel marketing in very high level, and they have a good relationship between them with statistical significance in very high with a significant relationship less than 0.01, The creativityskill alone was the most important independent variable and strongest inextricably linked by 48.9%, and the most effective in the change mental pictureby 50.80%. The proposed model with all its changes explains 31.7% of the total variation and we have got at the end the Linear regression equation to predict the mental image of lawyer in the city of Ouargla which rely on two independent variables explain the change by 26 % and this equation was like the following format: y=1.711 + 0.437X1 + 0.161X2 ; Which X1 is the independent variable the skill of creativity and X2 is independent variable the skill of communication and “y“ is the dependent variable-
dc.language.isoother-
dc.subjectتسويق شخصيen_US
dc.subjectصورة ذهنيةen_US
dc.subjectPersonal Marketingen_US
dc.subjectthe mental imageen_US
dc.titleأھمیة التسویق الشخصيفي تشكیل الصورة الذھنیة للمحامي "دراسة عینة من المحامیین بمدینة ورقلة"en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Berradi-aziz.pdf18,17 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.