Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11588
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorمسعود، غريب-
dc.contributor.authorرشیدة بن قاوقاو-
dc.date.accessioned2016-10-23T10:11:46Z-
dc.date.available2016-10-23T10:11:46Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issnFA-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11588-
dc.descriptionقسم اللغة العربية و آدابها تخصص تعليمية اللغة العربيةen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى إلقاء الضوء على بيداغوجيا التدريس بالكفاءات،وإبراز دور كل من المعلم والمتعلم وفق هذه المقاربة ومعرفة ما مدى مواكبة المعلمين والتلاميذ لهذه الطريقة،وذلك بتولي المنهج الوصفي وللإجابة على هذا السؤال اخترنا عينة من المعلمين مكونة من 50مدرسا في المدارس الابتدائية لبلدية حاسي مسعود في الموسم الدراسي 2015/2016،ومن أهم النتائج التي توصلنا إليها : المقاربة بالكفاءات طريقة مطبقة في الميدان التربوي رغم الصعوبات التي توجه المعلمين في تطبيقها،وأن للمعلم دورا كبيرا في المقاربة بالكفاءات وأن التعليم قائم على أساسه.en_US
dc.description.abstractstudy aims to shed light on the pedagogy of teaching competencies,and highlight the role of both the teacher and the learner.According to this approach and learn how cope with the teachers and students of this method, so the researcher take a descriptive approach to answer this question, the researcher chose a sample of teachers consisted of 50 teachers in the primary schools in Hassi Messaoud in 2015/2016. The most importan findings is : Competencies approach method is applied in the field of education, though the difficulties that face teachers in their application, that the teacher played a major role in the approach competencies and education-based foundation.-
dc.description.abstractL'étude visait à faire la lumière sur la pédagogie des compétences d'enseignement, et mettre en évidence le rôle de l'enseignant et l'apprenant selon cette approche et d'apprendre comment faire face avec les enseignants et les étudiants de cette méthode, afin de prendre une approche descriptive Pour répondre à cette question, nous avons choisi un échantillon d'enseignants est composée de 50 enseignants dans les écoles primaires de la municipalité de Hassi Messaoud en année scolaire 2015/2016, et le plus important de nos constatations: Compétences approche méthode appliquée dans le domaine de l'éducation, malgré les difficultés qui guident les enseignants dans leur application, et que l'enseignant un rôle majeur dans les compétences d'approche et fondation axée sur l'éducation.-
dc.relation.ispartofseries2016;-
dc.subjectالمعلمen_US
dc.subjectالمتعلمen_US
dc.subjectالمقاربةen_US
dc.subjectالكفاءةen_US
dc.subjectthe teacheren_US
dc.subjectthe studenten_US
dc.subjectthe approachen_US
dc.subjectbesed Approachen_US
dc.subjectl'enseignant-
dc.subjectl'apprenant-
dc.subjectl'approche-
dc.subjectl'efficacité-
dc.titleدور المعلم و المتعلم وفق المقاربة بالكفاءات "السنة الرابعة من التعليم الابتدائي أنموذجا"en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
بن قاوقو رشيدة-pdf-compressed(1).pdf4,51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.