Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/12120
Title: دور تكنولوجيا المعلومات في إدارة العلاقة مع الزبون في المؤسسات الصغيرة والمتوسطة دراسة حالة شركة توزيع الأدوية بالجملة - ورقلة (2016)
Authors: قواميد, بوبكر
دقيش, مسعودة
Keywords: تكنولوجيا المعلومات
إدارة العلاقة مع الزبون
Information technology
Customer relationship management
Issue Date: 23-May-2016
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: نهدف من خلال هذه الدراسة إلى التعرف على الدور الذي تلعبه تكنولوجيا المعلومات في إدارة العلاقة مع الزبون فإن التطورات الحاصلة في مجال تكنولوجيا المعلومات جعلت إمكانية التعامل مع المعلومات المتعلقة بالزبائن في صورة تطبيقات برمجية لإدارة علاقات الزبائن بالمؤسسة لفهم أكثر عمقا للزبائن ورغباتهم، ومن أجل الوصول إلى نتائج منطقية وأكثر موضوعية قمنا بجمع المعلومات عن طريق الاستبيان وإدخال معلوماته إلى برنامج Spss الذي استطعنا من خلاله للوصول إلى نتائج ساعدتنا في حل مشكلة الدراسة المطروحة.
The purpose of this study is to recognise the role of information technology in the management of the relationship between the client. Due to the information technology developments it's make a possibility of dealing with the information of customers in chape of a software applications to the relationship of the client with the information and to be more aware and to understand clearly their desires in order to achieve a reasonable and topical results, we gether all the information using a questionnaires and we enter it into spss system so this make us reach a results that help us to solve this issue.
Description: تسيير مؤسسات صغيرة ومتوسطة
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/12120
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dkaich-massouda.pdf1,93 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.