Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/12573
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن زخروفة, بوعلام-
dc.contributor.authorقاسمي, مسعودة-
dc.date.accessioned2016-11-21T09:37:40Z-
dc.date.available2016-11-21T09:37:40Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/12573-
dc.descriptionتسيير مؤسسات صغيرة ومتوسطةen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى تحديد أثر الابتكار التسويقي على فعالية المزيج الترويجي في المؤسسات الصغيرة والمتوسطة وإبراز مكانته منأجل مواجهة الصعوبات التي تتعرض إليها المؤسسات في بيئتها ، مع إظهار الطرق والأدوات التي تعتمد عليها المؤسسة في تطبيقهاللابتكار ، وذلك باعتباره المحرك الرئيسي والعنصر الأساسي لي جل المؤسسات لي كسب التفوق والتقدم ، من أجل بقائها . قد خلص الدراسة إلى جملة من النتائج تم التوصل إليها من خلال الدراسة الميدانية لعينة بلغت ( 40 ) عامل بمؤسسة المرجان الجديدةلصناعة الأنابيب البلاستيكية – تقرت ، وعن طريق النتائج المتوصل إليها تم تقديم جملة من التوصيات والتي من خلالها يمكن فتحمنافذ تساعد على الابتكار التسويقي.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine the impact of marketing innovation on the promotional mix effectively in small and medium-sized enterprises and to highlight its position in order to cope with the difficulties faced by the institutions in their environment, showing the methods and tools that rely upon the institution in the application of innovation, so as the main engine key element me Gel institutions I gain superiority and progress, in order to survive. The study has concluded a number of results have been reached through a field study of a sample of (40) factor institution of new coral industry PVC pipes - Touggourt, and by the results obtained it was submitted a number of recommendations and by which they can open ports to help innovation marketing.-
dc.language.isoother-
dc.subjectالترويجen_US
dc.subjectالابتكار التسويقيen_US
dc.subjectinnovationen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.titleأثر الابتكار التسويقي على فعالية المزيج الترويجي في المؤسسات الصغيرة والمتوسطة دراسة ميدانية : مؤسسة المرجان الجديدة لصناعة البلاستيك – تقرت-en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kasmi-massoudaa.pdf2,15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.