Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/12576
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorحمزة بن قرينة-
dc.contributor.authorحمزي, كاملة-
dc.date.accessioned2016-11-21T10:11:10Z-
dc.date.available2016-11-21T10:11:10Z-
dc.date.issued2016-05-24-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/12576-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractلقوى البعد رو كبير في المؤسسات الخدمية و بالاخص الفندقية مما يجعلها تؤثر بطريقة ايجابية على مبيعاتها و عليه نطرح الإشكالية التالية: كيف تساهم طرق تسيير قوى البيع في زيادة مبيعات المؤسسة الفندقية محل الدراسة؟و لهذا الغرض تم الاعتماد على الملاحظة العلمية و المقابلات الشخصية مع مسؤول الاستقبال بالمؤسسة و كانت حجم العينة 27 موظف في المؤسسة الفندقة و قد توصلت الدراسة الى ان هناك علاقة ذات دلالة احصائية تربط بين مبيعات المؤسسة الفندقية و تسيير ثقوى البيع ماعدا التحفيز ليس له دلالة إحصائية تثبت ذلكen_US
dc.description.abstractApplication to the hôtelentreprise Tedjeni Tedjani Touggourt through our treatment following problematic: how to conduct sales force affects the increase of hotel sales organization under study? And for this purpose has been to rely on scientific observation and personal interviews with an official reception the institution and the sample is 27, the size of an employee in the organization hostelry the study concluded that there is a relationship between the conduct of sales force and increase the sales organization by.-
dc.language.isoother-
dc.subjectتسيير قوى البيعen_US
dc.subjectقوى البيعen_US
dc.subjectSales forcesen_US
dc.subjectmanagement of sales forceen_US
dc.titleاثر تسيير قوى البيع في زيادة مبيعات المؤسسة الفندقية دراسة حالة فندق تجيني تقرت 2015en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kemla-hamezi.pdf1,77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.