Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/12668
Title: دور الاتصالات التسويقية المتكاملة في تقديم خدمات جديدة دراسة حالة فرع اتصالات الجزائر تقرت - من وجهة نظر الموظفين في المؤسسة -
Authors: قواميد بوبكر
محبوب, نور الهدى
Keywords: الاتصالات التسويقية
الاتصالات التسويقية المتكاملة
integrated marketing communications
marketing communications
Issue Date: 24-May-2016
Abstract: هدفت الدراسة إلى التعرف على دور الاتصالات التسويقية في تقديم خدمات جديدة لاتصالات الجزائر ,وذلك من خلال الإجابة على سؤال البحث الرئيسي "ما مدى مساهمة الاتصالات التسويقية المتكاملة في تقديم خدمات جديدة لاتصالات الجزائر ؟ ولإجابة عن أسئلة البحث اتبعت الباحثة المنهج الوصفي لأنها تلاءم موضوع البحث ,وقد استخدم الباحث استبيان لتحقيق أهداف الدراسة , وقد تكون مجتمع الدراسة من موظفين مؤسسة اتصالات الجزائر,حيث تم توزيع (50) عينة استبيان على موظفين مؤسسة اتصالات الجزائر,وقد بلغ عدد الاستبيانات المستردة (44) استبيان بنسبة (88%) ,ويتكون الاستبيان من 32 سؤال موزعة على مجالين رئيسيين هما :واقع الاتصالات التسويقية في مؤسسة اتصالات الجزائر ويتكون من14 فقرة ,تقديم الخدمات الجديدة والأدوات الترويجية الملائمة لها يتكون من 18 فقرة ,والتي تم استخدم فيها أساليب وأدوات إحصائية مختلفة كالمتوسطات الحسابية والانحرافات المعيارية لاستعمالها في برنامج (spss) كأداة لتحليل استجابات أفراد العينة وتطوير الدراسة.
The study aimed to identify the role of marketing communications in the provision of new services to Algeria Telecom, through to answer the research question the main "how integrated marketing communications contribute to the provision of new services to Algeria Telecom? To answer the research questions researcher followed the descriptive method because it matched the subject of research, the researcher used a questionnaire to achieve the objectives of the study, may be a community study of staff Algeria Telecom, were distributed (50) a sample questionnaire to staff Algeria Telecom Foundation, the number of questionnaires recovered was (44) questionnaire by (88%), it consists questionnaire of (32) questions divided into two main areas: the reality of marketing communications at con Algeria Telecom sists of 14 paragraphs, provide new services and promotional tools appropriate it consists of 18 paragraphs, which were used in the methods and statistical tools different Kalmtostat, standard deviations, for use in the program ( spss) as a tool for the analysis of the sample responses and the development of the study.
Description: تسويق الخدمات
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/12668
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mahboub-nourelhouda.pdf2,22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.