Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/12699
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorخويلد,عفاف-
dc.contributor.authorمختاري, مبروكة-
dc.date.accessioned2016-11-24T10:57:22Z-
dc.date.available2016-11-24T10:57:22Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/12699-
dc.descriptionتسويق خدماتen_US
dc.description.abstractتتناول هذه الدراسة اثر الإعلان على سلوك المستهلك حاولنا من خلال هذا الموضوع الإجابة على الاستبيان المطروح والمتمثل في: ما مدى فعالية الاعلان في التأثير على سلوك المستهلك، وتمثلت أهم النتائج من خلال إجابات الاستبيان بأن المستهلك الجزائري أصبح يعتمد على إعلانات مؤسسة موبليس كمصدر جمع المعلومات للسلع و الخدمات التي يرغب في شرائها، كما أن تأثير إعلانات المؤسسة في سلوك المستهلك تختلف من فرد إلى أخر باختلاف خصائصه الشخصية، كما تختلف درجة تفاعل المستهلك الجزائري للإعلانات مؤسسة موبليس باختلاف الوسيلة الإعلانية التي يستخدمها إذ يعتبر التلفاز أهم وسيلة يستخدمها المستهلك للتعرف على سلع وخدمات مؤسسة موبيليس.en_US
dc.description.abstractThis study discusses the impact of advertising on consumer behavior we tried through this thread to answer before the questionnaire and of: What is the impact of advertising on consumer behavior، and represented the most important results through the answers to the questionnaire that the Algerian consumers become dependent on ads Mobliss institution as a source of information gathering for goods and services which wants to buy them، and the impact of business ads in consumer behavior vary from one individual to another depending on the characteristics of personal، as the degree of the Algerian consumer advertising Mobliss Foundation reaction vary depending on ad means by which it is considered television the most important tool used by the consumer to follow up ads Mobliss Foundation.-
dc.language.isoother-
dc.subjectالإعلانen_US
dc.subjectالفعاليةen_US
dc.subjectAdvertisingren_US
dc.subjectconsumer behavioen_US
dc.titleفعالية الاعلان في التأثير على سلوك المستهلك "دراسة حالة عينة من مشتركي موبيليس" ـ وكالة تقرت ـen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mekhtari-mabrouka.pdf764,04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.