Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/14663
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorيوسف, أسماء-
dc.contributor.authorمشري, حميدة-
dc.date.accessioned2017-06-21T07:22:22Z-
dc.date.available2017-06-21T07:22:22Z-
dc.date.issued2017-05-14-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/14663-
dc.descriptionادارة أعمالen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على محددات جودة الخدمات البنكية في البنك الخارجي الجزائري و القرض الشعبي الجزائري بمدينة تقرت ولاية ورقلة، وطبقت الدراسة على عينة عشوائية بسيطة مكونة من 120 زبون، ولتحقيق أهداف الدراسة استخدم الباحث الاستبانة لجمع البيانات، و تم تحليل البيانات الواردة في الاستبانات عن طريق استخدام الحزمة الإحصائية للعلوم الإجتماعية Spss بالاعتماد على المتوسطات الحسابية، الانحرافات المعيارية، معاملات الارتباط، تحليل الانحدار المتعدد، و خلصت الدراسة لعدد من النتائج أهمها : - أثبتت الدراسة أنه هناك مستويات عالية من جودة الخدمة في المؤسسات محل الدراسة؛ - كذلك هناك تأثير متوسط لأبعاد جودة الخدمات البنكية على مستويات رضا الزبائن في المؤسسات محل الدراسة. - كما توصلت الدراسة إلى أنه لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في مستويات رضا الزبائن على جودة الخدمات المقدمة تعزى إلى المتغيرات الشخصية و الوظيفية.en_US
dc.description.abstractThe study aimed to identifying the determinants of banking services quality in the Algerian External bank and the Algerian popular credit in Touggourt. This study was applied on random sample consisting of 120 clients. to achieve the objectives of the study the researcher used questionnaire to collect data, the data were analyzed by using the statistical package for social sciences (Spss). Depending on the means, standard deviation, correlations coefficient, multiple regression. The study concluded with the following results: - The study showed that there are high levels of service quality in companies under study; - There is also impact of banking service quality dimensions on the levels of customer satisfaction in companies under study. - There are no statistically significant differences in the levels of customer satisfaction with banking service quality provided due to personal and functional variables-
dc.language.isoother-
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلة-
dc.subjectجودة الخدمة البنكيةen_US
dc.subjectالبنك الخارجي الجزائريen_US
dc.subjectرضا الزبائنen_US
dc.subjectcustomer satisfactionen_US
dc.subjectbanking service qualityen_US
dc.subjectBEA CPAen_US
dc.titleمحددات جودة الخدمات البنكية دراسة حالة عينة من البنوك الجزائرية تقرت ولاية ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
hamida_mechri.pdf2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.