Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/15004
Title: آليات إستغلال الفرص التسويقية في المؤسسة الخدماتية للدخول في سوق المنافسة الإحتكارية دراسة حالة مدرسة الأوائل الخاصة عنابة
Authors: بن تفات, عبد الحق
غرايسة, رحمة
Keywords: سوق المنافسة الاحتكارية
المؤسسة الخدماتية
Market monopoly competition
service establishment
Issue Date: 14-May-2017
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: حاولنا من خلال هذه الدراسة تحليل وتقييم الفرص التسويقية للمؤسسات في سوق المنافسة الاحتكارية؛ من أجل استغلالها بشكل يتناسب مع إمكانيات وأهداف المدرسة وتفادي التهديدات التي تواجهها؛ ضمن إشكالية كانت كالآتي : كيف يمكن استغلال الفرص التسويقية للمؤسسة الخدمية استغلالا جيدا من أجل اتخاذ القرار المناسب في ظل سوق احتكارية ؟ وقد افترضنا عدة فرضيات منها سوق المنافسة الاحتكارية هو سوق غير جذاب ولا توجد به أية فرص نوعية سوق المنافسة الاحتكارية لا يؤثر على آليات استغلال الفرص التسويقية لا نستطيع تطبيق لآليات استغلال الفرص التسويقية على واقع سوق المنافسة الاحتكارية وعملنا على توضيح صحة أو عدم صحة الفرضيات من أجل الإجابة على الأسئلة المطروحة مستخدمين المنهج الوصفي التحليلي؛ تمت دراسة الحالة في مدرسة لأوائل الخاصة لولاية عنابة وقد توصلنا إلى نتائج ايجابية خلال الفترة المدروسة " 2005_ 2017 " حسب إستراتيجية المدرسة وتموقعها في السوق
In this study, we tried to analyze and evaluate the marketing opportunities of enterprises in the monopolistic competition market in order to exploit them in a way that is commensurate with the school's capabilities and objectives and to avoid the threats that they face. The problem was as follows: How can the marketing opportunities of the service institution be exploited well to make the right decision? Monopolistic market? We have assumed several assumptions, including the monopolistic competition market, which is unattractive and has no opportunities The quality of the monopoly market does not affect the mechanisms of exploiting marketing opportunities.We can not apply the mechanisms of exploiting marketing opportunities to the reality of the monopolistic competition market And we worked to clarify the validity or incorrect hypotheses in order to answer the questions posed using the analytical descriptive method; the case was studied in a school for the first special Annaba and we have reached positive results during the period of study "2005_ 2017" according to the strategy of the school and its location in the market.
Description: تسويق الخدمات
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/15004
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gheraissa- Rahma.pdf1,58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.