Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/15669
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorمسغوني, منى-
dc.contributor.authorبوسطیلة, عبد الحاكم-
dc.date.accessioned2017-10-09T10:10:32Z-
dc.date.available2017-10-09T10:10:32Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/15669-
dc.descriptionادارة أعمالen_US
dc.description.abstractالدراسة حيث تم توزيع 31 استبيان، في حين بلغ عدد الاستبيانات الصالحة للتحليل 27 استبيان، كما ارتئ الطالب الاعتماد معة في الجانب التطبيقي. وقد 􀁦 على المنهج الوصفي التحليلي بغية الإجابة على إشكالية الموضوع وكذا تحليل مختلف المعلومات ا أظهرت نتائج الدراسة أن إدراك البنك "بدر" مفاهيم وإجراءات إدارة علاقات الزبائن خاصة فيما يخص الاحتفاظ بالزبون الحالي وكسب وده وضمان ولاءه يبقى حتى الآن مرتفع، كما تبين أيضا أن تقييم الزبائن لجودة الخدمات من خلال المؤشرات الخاصة بالتقييم تختلف من زبون لآخر، وأن تطبيق مفهوم إدارة علاقات الزبائن في بنك بدر كان له اثر ايجابي صحيح في تحسين الجودة لخدمات البنك لكنها لا تزال معتبرة في تلبية توقعات زبائنه المتجددة والمتغيرة باستمرارen_US
dc.description.abstractThe objective of this study is to address the issue of customer relationship management as a modern administrative approach and its relationship to the quality of service in the banking institutions. This study focused mainly on addressing the relationship of customer relations management at the Bank of Agriculture and Rural Development-Badr-Ouargla and the impact of this concept on the quality of service. To achieve the objectives of the study, the student designed a questionnaire to collect preliminary data from the sample of the study, was distributed 31 questionnaires, while the number of questionnaires valid for analysis 27 questionnaires, The results of the study showed that the Bank's understanding of the concepts and procedures of customer relationship management, especially with regard to retaining the current customer and earning his trust and loyalty, remains so far. The customer evaluation of the quality of services through evaluation indicators differs from one customer to another, and the implementation of the concept of customer relationship management at BADR Bank has had a positive impact on improving the quality of the Bank's services but is still considered to meet the expectations of its customers. Renewable and constantly changing.-
dc.language.isoother-
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلة-
dc.subjectإدارة علاقات الزبونen_US
dc.subjectجودة الخدمةen_US
dc.subjectCustomer Relationship Managementen_US
dc.subjectQuality of serviceen_US
dc.titleتأثیر إدارة علاقات الزبون في تحقیق جودة الخدمة حالةبنك الفلاحة والتنمیة الریفیة -ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
boustila-abdelhakm.pdf2,15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.