Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/15695
Title: صعوبات تبني مفهوم التسويق الأخضر في المؤسسات الاقتصادية دراسة عينة من العيادات الطبية بولاية ورقلة
Authors: قريشي, حليمة السعدية
جبالي, بسمة
Keywords: تسويق الاخضر
وعي بيئي
Green marketing
Environmental awareness
Issue Date: 15-May-2017
Publisher: جامعة قاصدي مراباح ورقلة
Abstract: هدفت هذه الدراسة الى التعرف على اهم الصعوبات التي تواجه تبني التسويق الاخضر في العيادات الطبية بولاية ورقلةولتحقيق اهداف الدراسة تم تصميم استبيان حيث كان عدد مفردات العينة 47 عيادة طبية وذلك لغرض اختبار الفرضيات، وللاجابة على اسئلة الدراسة استخدمنا البرنامج الاحصائي لعرض وتحليل نتائج الدراسة. وقد توصلت نتائج الدراسة لجملة من النتائج اهمها ان 60% من العيادات الطبية بولاية ورقلة لا تطبق التسويق الاخضر وان اهم الصعوبات التي تواجه العيادات الطبية في عدم تطبيق التسويق الاخضر هي عدم وعي المسؤولين.
The main purpose of this study is to show the most important difficulties facing the adoption of green marketing in Medical clinics in Ouargla In order to realize the purpose of this study we have designed a questionnaire to 47 Medical clinics to answer the questions proposed for this study, we relied on the spss statistic program to expose and analyse the results of this study. By the end of the study we found out that 60% of medical clinics in Ouargla do not apply green marketing, and the most important difficulties facing medical clinics in not applying green marketing are the lack of awareness of officials
Description: تسويق الخدمات
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/15695
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Djbali-Basma.pdf712,13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.