Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/17648
Title: دور مواقع التواصل الاجتماعي في الترويج للسياحة الدينية دراسة ميدانية لأراء عينة من الوكالات السياحية بولاية ورقلة
Authors: بن جروة, حكيم
مقني, مخطارية
Keywords: مواقع التواصل الاجتماعي
ترويج سياحي
Tourism promotion
Religious Tourism
Issue Date: 23-May-2018
Abstract: .تناولت الدراسة دور مواقع التواصل الاجتماعي في ترويج للسياحة الدينية ومدى التعرف على أراء الوكالات السياحية في استخدامهم لمواقع التواصل الاجتماعي ومدى فعاليتها في ترويج السياحة الدينية وكذلك معرفة الأدوات والوسائل التي يمكن استخدامها لمشاركة الأفراد عبر مواقع التواصل الاجتماعي، والتعرف على المعوقات التي تحول دون الاستخدام الفعال لمواقع التواصل الإجتماعي في ترويج للسياحة الدينية، حيث اعتمدت الباحثة على المنهج الوصفي في جانب النظري، والمنهج التحليلي في الإستبيان الذي تم توزيعه كجانب من الدراسة التطبيقية على عينة من الوكالات السياحية. وقد توصلت الدراسة إلى النتيجة التالية: أن مواقع التواصل الاجتماعي تلعب دورا هاما في الترويج بصفة عامة وفي الترويج للسياحة الدينية بصورة أخص، كونها تتيح التواصل والتحاور بين الوكالات السياحية وزبائنها عبر مواقع التواصل الاجتماعي دون قيود مكانية ولا زمانية.
f Social media sites in promoting religious tourism and the extent to know the opinions of tourist agencies in their use of social media sites and its effectiveness in the promotion of religious tourism and knowledge of tools and methods that can be used for the participation of individuals through Social media sites also to identify the obstacles that prevent the effective use of it in the promotion of religious tourism. Where the researcher relied on the descriptive approach in the theoretical part and the analytical approach in the questionnaire which was distributed as part of the applied study to a sample of tourist agencies, the study reached the following result : Social media sites plays an important role in promoting in general and in promoting religious tourism in particular , It allows communication and dialogue between tourism agencies and their customers through social media sites without spatial restrictions and no temporal
Description: تسويق الخدمات
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/17648
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
magani-moktaria.pdf1,88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.