Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18117
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن مالك, محمد حسان-
dc.contributor.authorطواهــيـر, رضـا-
dc.date.accessioned2018-06-25T11:04:34Z-
dc.date.available2018-06-25T11:04:34Z-
dc.date.issued2018-05-16-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18117-
dc.descriptionمالية وبنوكen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة إلى محاولة الوقوف على حالة الخدمات المصرفية الإلكترونية في النظام المصرفي الجزائري، كما تهدف إلى معرفة مدى تأثير هذه الخدمات على ربحية البنوك التجارية الجزائرية وقد تم اختيار بنك الخليج الجزائر ، مستعملين في ذلك المنهج الوصفي للجانب النظري والمنهج التجريبي في الجانب التطبيقي و تم الاعتماد على أدوات التحليل الإحصائي منها تحليل الانحدار البسيط كما تم استخدام برنامج (Ecxel) وبرنامج (Eviews9). وقد خلصت الدراسة إلى وجود علاقة عكسية بين حجم إستخدام أجهزة الصراف الألي والعائد على المبيعات وبين قيمة التحويلات المالية الالكترونية والعائد على الأصول و بين خدمة الرسائل القصيرة SMS والعائد على حقوق الملكية.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to try to determine the status of e-banking services in the Algerian banking system and to determine the impact of these services on the performance of the Algerian commercial banks. Algeria Gulf Bank was selected using the descriptive approach of the theoretical side and the experimental approach in the applied side. On the statistical analysis tools, including the simple regression analysis was also used the program (Ecxel) and the program (Eviews9). The study concluded that there is an inverse relationship between the volume of ATM usage and the return on sales, the value of electronic remittances and return on assets, and between the SMS service and the return on equity.-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectخدمات مصرفية الكترونيةen_US
dc.subjectتقييم أداء المؤسسات المصرفيةen_US
dc.subjectمؤشرات الربحيةen_US
dc.subjectbanking servicesen_US
dc.subjectprofitability indicatorsen_US
dc.subjectperformance assessment of banking institutionsen_US
dc.titleتأثير الخدمات المصرفية الالكترونية على ربحية البنوك التجارية دراسة حالة بنك الخليج الجزائر خلال الفترة 2011-2016 AGBen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Toihier-Rida.pdf1,22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.