Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18882
Title: محددات قيمة العلامة التجارية دراسة حالة مؤسسة موبيليس المديرية الجهوية ورقلة
Authors: دلهوم, خليدة
طواهير, محمد علي
Keywords: علامة تجارية
محدداتها
Brand Value
Mobilis
Issue Date: 28-May-2018
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى معرفة المحددات التي تدخل في تشكيل وبناء قيمة العلامة التجارية موبيليس وهذا من بين المحددات الآتية ( الوعي بالسعر، الوعي بالإعلان، الوعي بالعلامة التجارية، الإرتباطات الذهنية بالعلامة التجارية، الجودة المدركة، الصورة الذهنية للعلامة التجارية، الثقة بالعلامة التجارية والولاء للعلامة التجارية) ومن أجل تحقيق ذالك تم إستخدام المنهج الوصفي لتكوين أرضية مفاهيمية حول مصطلح قيمة العلامة التجارية وأسلوب الدراسة الميدانية حيث تم تصميم إستمارة إستبيان كأداة للدراسة وتوزيعها على عينة مكونة من 150 زبون لموبيليس اللذين يتواجدون بولاية ورقلة، بعد جمع البيانات ومعالجتها بإستخدام برنامج الحزمة الإحصائية للعلوم الإجتماعية Spss 22 وتحليل النتائج أظهرت الدراسة وجود دلالة إحصائية معنوية لمجمل المحددات المدروسة في بناء قيمة العلامة التجارية موبيليس.
This study aims at identifying the determinants of the formation and construction of the Mobilis brand value among the following determinants (price awareness, advertising awareness, brand awareness, brand mental associations, perceived quality, brand image, brand confidence and brand loyalty) In order to achieve this, the descriptive approach was used to form a conceptual floor on the term value of the brand and the field study method. A questionnaire form was designed as a tool for study and distributed to a sample of 150 traders with the brand Mobilis Jdon Ouargla state, after data collection and processing using the Statistical Package for Social Sciences and Spss 22 analysis of the study results showed a statistically significant moral matrix determinants studied on the brand building Mobilis value.
Description: تسويق الخدمات
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18882
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
twahir- mouhamed ali.pdf2,09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.