Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/19760
Title: علاقة توظيف التقويم بنوعية التعلم للمهارة في حصة التخصص
Authors: صالح, عبدي
لزهر, بريبش
فاتح, عنان
Keywords: التقويم
تعلم المهارة
حصة التخصص
calendar
learn the skill
the share of specialty
Issue Date: 2016
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: من أجل تحقيق هذا الهدف والكشف عن حيثيات الموضوع ونظرا لأهمية موضوع علاقة التقويم بالتعلم المهارى ، جاءت هذه الدراسة لتتناول علاقة توظيف التقويم بنوعية التعلم للمهارة في حصة التخصص ، دراسة ميدانية أجريت على تخصصات معهد علوم و تقنيات النشاطات البدنية و الرياضية بورقلة ، ولهذا الغرض قام الباحث بتقسيم البحث إلى أربعة فصول جاءت كالتالي: و تناول الباحث في الفصل الأول: مدخل للدراسة وفيه الإشكالية , وأهداف الأهداف , و الفروض , وكذلك أهمية البحث , و مصطلحات ومفاهيم الدراسة , وفي الأخير أهم النظريات المفسرة و التي تناولت متغيرات الدراسة . أما الفصل الثاني: فتناول فيه الدراسات المرتبطة وفيها تم عرض و تحليل و نقد للدراسات السابقة أما الفصل الثالث: تناول فيه الباحث طرق و منهجية الدراسة وتطرق فيها إلى المنهجية , والدراسة الاستطلاعية , وكذلك العينة , و حدود الدراسة , وأدوات جمع البيانات , و أساليب التحليل الإحصائي . في حين عالج في الفصل الرابع: عرض , مناقشة و تحليل النتائج , ومن ثم أهم الاستخلاصات و المقترحات .
In order to achieve this goal and the disclosure of the merits of the matter and given the importance of the subject of the relationship Calendar learning skill, came this study was to address the employment relationship Calendar the quality of learning of skill in the share of specialty, a field study was conducted on specialties Science Institute and the physical and sporting activities techniques Ouargla. For this purpose, the researcher Find dividing into four chapters were as follows: And researcher in the first chapter: the entrance of the study and the problematic, goals and objectives, and assumptions, as well as the importance of research, and the terms and concepts of the study, and in the latter the most important explanatory theories, which dealt with the study variables. The second chapter: Eating the associated and which has been analysis and studies and criticism of previous studies The third chapter dealt with the ways of the researcher and the study methodology and which he discussed the methodology, and the scoping study, as well as the sample, and the limits of the study, data collection tools, and statistical analysis methods. While addressed in Chapter IV: View, discuss and analyze the results, and then the most important conclusions and proposals.
Description: وزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم النشاط البدني الرياضي التربوي، تخصص التربية الحركية للطفل والمراهق.
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/19760
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مذكرة ماستر بريبش و عنان-ilovepdf-compressed.pdf535,6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.