Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/19975
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorعبد الكريم محمد, بوغزالة-
dc.contributor.authorمحمدالعيد, تاتي-
dc.date.accessioned2018-12-24T10:09:45Z-
dc.date.available2018-12-24T10:09:45Z-
dc.date.issued2018-07-04-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/19975-
dc.description.abstractتهدف الدراسة إلى معرفة دور التسيير التوقعي للوظائف و الكفاءاتفي تحقيق نمو المبيعات وذلك في محاولة منا لإبراز الدور الذي يلعبه التسيير التوقعي للوظائف و الكفاءات المطبق في المؤسسة و الذي يساعدها في تحقيق أهدافها، وعلى هذا الأساس تمت معالجة الدراسة إنطلاقا من الإشكالية التي طرحت بالشكل التالي: ما هو أثر تطبيق نموذج التسيير التوقعي للوظائف و الكفاءات على حجم نمو المبيعات للمؤسسة الاقتصادية الخدماتية الجزائرية موبيليس؟ وبقصد الإجابة على الإشكالية تم إستخدام المنهج الوصفي في الجانب النظري للبحث أما فيما يتعلق بالجانب التطبيقي فقد تم الإعتماد في دراسة الموضوع على توزيع استبيانات على عينة من موظفي مؤسسة موبيليسبمدينة ورقلة والتييبلغ عددها 53استبيان، وبعد معالجتها باستخدام برنامج الحزمة الإحصائية للعلوم الإجتماعية ( (spssتم التوصل إلى أن التسيير التوقعي للوظائف و الكفاءات المطبق في مؤسسة موبيليس يساهم في نمو المبيعات.-
dc.description.abstractOur study is based on a number of aspects of marketing performance, which in turn is affected by the expected management of jobs and competencies represented in the growth of sales; we deduced the following: Objectives of the study: Highlighting some important concepts and topics related to human competencies in recruitment and training. Identifying they way how we can apply the prospective management of jobs and competencies; case study for the company of Mobilis. Identifying the practical procedures that facilitate the field application of the prospective management of jobs and competencies in Mobilis. Knowing how far the predictive management of jobs and competencies, may affect sales growth. To determine how far may performance affect various functions in Mobilis. Study Tools: Interviews with the organization's officials to obtain information from official sources. Using the tripartite questionnaire and distributing it to the workers of the regional directorate and both agencies in HassiMessaoud and Ouargla. Use of observation and comparison of acquired knowledge and applied field procedures The main findings of the study: Competency is one of the most important factors contributing in the worker's success in good job control. The Foundation seeks to implement the expected management of jobs and competencies in the field by providing all possibilities. The existence of many difficulties and obstacles, preventing the optimal application of the expected management of jobs and competencies for Mobilis. Some positive results obtained, through the partial application of the expected management of jobs and competencies in Mobilis.-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectأخلاقيات التسويقen_US
dc.subjectمزيج تسويقي،en_US
dc.subjectولاء الزبونen_US
dc.subjectPredictive Management -en_US
dc.subject: Human Competenciesen_US
dc.subjectJobs - Training & Employmenten_US
dc.titleأثر التسيير التوقعي للوظائف و الكفاءات على نمو المبيعات دراسة ميدانية لأراء عينة من موظفي مؤسسة الهاتف النقال موبيليس بمدينة ورقلة خلال الفترة من 2011إلى 2016en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tati-mohamedalaid.pdf1,75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.