Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/20014
Title: أثر التسويق بالعلاقات على رضا الزبائن دراسة ميدانية لمكاتب الأطباء في بلدية ورقلـة.
Authors: صياغ, احمد رمزي
شطاط, عادل
Keywords: التسويق بالعلاقات
رضا الزبون
أبعاد التسويق بالعلاقات
Relationship Marketing
Customer Satisfaction
Issue Date: 10-Jun-2018
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى معرفة عناصر وأبعاد التسويق بالعلاقات التي تؤثر على رضا مرضى مكاتب الأطباء عينة بلدية ورقلة أجري المسح في بلدية ورقلة باستخدام ما مجموعه 34مكتب طبيب عام و 42كتب طبيب مختص ،وقد تم تحليل البيانات باستخدام برنامج SPSS إصدار 22. تشير النتائج إلى وجود علاقة أجابية خطية بين التسويق بالعلاقات ورضا المرضى، وان الالتزام يشكل أقوى عناصر التسويق بالعلاقات
This study aims at identifying the elements and dimensions of marketing relations that affect the satisfaction of patients of doctors' offices The survey was conducted in the Municipality of Ouargla using a total of 34 general practitioner offices and 42 specialist doctor's books. The data were analyzed using SPSS version 22. The results indicate a positive linear relationship between relationship marketing and patient satisfaction, and commitment is the strongest component of relationship marketing
Description: تسويق الخدمات
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/20014
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chettat-adel.pdf1,16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.