Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/20169
Title: تقويم أسئلة البناء اللغوي في اختبارات اللغة العربية مرحلة التعليم المتوسط السنة الثانية "عينة" - دراسة وصفية تحليلية -
Authors: عنيشل, خديجة
أبيـــــــــــش, فتحية
Keywords: الاسئلة
البناء اللغوي
الاختبار
التقويم
questions
syntaxe
test
calendrier
questions
syntax
test
calendar
Issue Date: 2018
Series/Report no.: 2018;
Abstract: يتمحور موضوع الدراسة حول مرحلة من مراحل التعليم المتوسط والمتمثلة في السنة الثانية كعينة، حيث تهدف هذه الدراسة إلى التعرّف على أنماط ومستويات أسئلة البناء اللغوي ومعاييرها ومدى تلاؤمها مع مستويات المتعلمين وقدراتهم العلمية والمعرفية، حيث تخضع هذه الأسئلة لمعايير الكم والنوع والمضمونومستوياتبلومالمعرفية، كما تخضع أيضا: للتدرج من البسيط إلى المركب ومن السهل إلى الصعب، ذلك لمراعاة الفروق الفردية بين المتعلمين.
Le but de cetteétudeestd'identifier les modèles et les niveaux de questions de construction linguistique, leurscritères et leuradéquation avec les niveauxd'apprenants et leurscapacitésscientifiques et cognitives, en fonction des critères de quantité, type, contenu et niveau de connaissance. Sujetégalement: Du simple au composite, facile à difficile, pour tenircompte des différencesindividuelles entre.
The aim of this study is to identify the patterns and levels of linguistic construction questions, their criteria and their suitability with the levels of learners and their scientific and cognitive abilities. These questions are subject to the criteria of quantity, type, content and levels of knowledge. Also subject to: the gradient from simple to composite and easy to difficult, so as to take into account individual differences between learners.
Description: قسم اللغة والأدب العربي تخصص: لسانيات تطبيقية
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/20169
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ebiche-Fatiha.pdf5,97 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.