Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/20264
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorكواش رضا توفيق-
dc.contributor.authorيعقوب, خالي-
dc.date.accessioned2019-01-27T09:11:39Z-
dc.date.available2019-01-27T09:11:39Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/20264-
dc.descriptionوزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.en_US
dc.description.abstractتهدف دراستنا إلى التعرف على مدى دور حصة التربية البدنية والرياضي في الحد من بعض سلكيات العنف لدى تلاميذ الطور الثانوي من خلال أشكال العنف والمتمثلة في العنف اللفظي والجسمي والرمزي .ويعد المنهج الوصفي هو الانسب لدراستنا من خلال استخدام طريقة الاستبيان لأنها الطريقة الانسب لدراستنا من أجل الكشف عن النتائج المراد تحقيقها. ولحساب النتائج قمنا باستخدام الأداة الاحصائية الاسبيساس لحساب (المتوسط الحسابي، الانحراف المعياري، اختبار ك تربيعي) . ولقد أسفرة النتائج إلى أن التربية البدنية والرياضية لها دور كبير في الحد من سلكيات العنف (اللفظي والجسمي والرمزي) لدى تلاميذ الطور الثانوي .en_US
dc.description.abstractour study intenting to know about the role of physical and sport session in other to limite some violent behaviours at the stage of secondary school students through the ways of violence that concern verbal , physical and symbolic violence . the descriptive approach considers the appropriate one for our study through the way of using the questionnaire , because it is suitable to our study for achieving the results .For counting the results we had used the SPSS statistical device for counting ( the arithmetic average , the standard deviation and your quadratic test ). The results have resulted that physical and athletic education has a big role in limiting the violence behaviours ( verbal , physical and symbolic ) among secondary school students-
dc.description.abstractour study intenting to know about the role of physical and sport session in other to limite some violent behaviours at the stage of secondary school students through the ways of violence that concern verbal , physical and symbolic violence . the descriptive approach considers the appropriate one for our study through the way of using the questionnaire , because it is suitable to our study for achieving the results .For counting the results we had used the SPSS statistical device for counting ( the arithmetic average , the standard deviation and your quadratic test ). The results have resulted that physical and athletic education has a big role in limiting the violence behaviours ( verbal , physical and symbolic ) among secondary school students-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectحصة التربية البدنية والرياضيةen_US
dc.subjectسلوكيات العنفen_US
dc.subjectالطور الثانويen_US
dc.subjectنظام المقاربة بالكفاءةen_US
dc.titleدور حصة التربية البدنية والرياضية في الحد من بعض سلوكيات العنف لدى تلاميذ الطور الثانوي في ظل النظام المقاربة بالكفاءةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مذكرة تخرج 2018-ilovepdf-compressed.pdf629,44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.