Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/20484
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن عيشاوي, أحمد-
dc.contributor.authorزواويد, يمينة-
dc.date.accessioned2019-02-13T09:43:37Z-
dc.date.available2019-02-13T09:43:37Z-
dc.date.issued2018-05-08-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/20484-
dc.descriptionإدارة أعمالen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف بشكل دقيق على تسيير الكفاءات البشرية ورضا العميل الداخلي , بالإضافة إلى دراسة العلاقة بين متغيرات الدراسة, وتم استخدام المنهج الوصفي التحليلي لدراسة الموضوع, كما تم الاعتماد على منهج دراسة الحالة من خلال الملاحظة العلمية ,والوثائق الرسمية, والمقابلة الشخصية ,والاستبيان ومعالجته الإحصائية عن طريق برنامج spss , وخلصت الدراسة إلى وجود مستوى متوسط من مفهوم تسيير الكفاءات البشرية لدى العاملين نظرا لاهتمام المؤسسة برضا عميلها الداخلي , العلاقة الارتباطية بين تسيير الكفاءات البشرية كمتغير مستقل ورضا العميل الداخلي كمتغير تابع خلصنا الى عدم وجود علاقة تربط المتغيرين باتصالات الجزائر المديرية العملية ورقلة" الوكالة التجارية ورقلة".en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to identify the human resources management and internal customer satisfaction, as well as to study the relationship between the variables of the study. The descriptive analytical method was used to study the subject, and the case study was based on scientific observation, official documents, The study concluded that there is an average level of the concept of managing the human competencies of the employees due to the interest of the institution with the satisfaction of its internal client, the correlation between the management of human competencies as an independent variable and internal customer satisfaction We came to the conclusion there is no relationship linking the two variables contacts Algeria operation Directorate Ouargla "Ouargla commercial agency."-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectتسيير الكفاءات،en_US
dc.subjectالكفاءات البشريةen_US
dc.subjectالكفاءةen_US
dc.subjectالرضاen_US
dc.subjectManagement of competenciesen_US
dc.subjecthuman competenciesen_US
dc.subjectefficiencyen_US
dc.subjectsatisfactionen_US
dc.titleاثر تسيير الكفاءات البشرية على رضا العميل الداخلي دراسة حالة اتصالات الجزائر المديرية العملية بورقلة "الوكالة التجارية ورقلة"en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zoioud-Yamina.pdf1,83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.