Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21251
Title: أثر الابتكار في الخدمات البريدية على الصورة الذهنية دراسة لعينة من زبائن مكتب بريد ورقلة الواحات
Authors: عفاف, خويلد
احمد نذير, لبسيس
نور الدين, قوسمي
Keywords: ابتكار
خدمات البريدية
صورة الذهنية
innovation
postal services
mental image
Issue Date: 27-Jun-2019
Abstract: تهدف الدارسة الى معرفة أثر الابتكار في الخدمات البريدية علي الصورة الذهنية لعينة من مكتب بريد ورقلة الواحات وعلي هذا الأساس تمت معالجة الدراسة قصد الوصول الى هدفنا وبقصد الاجابة عن أسئلة البحث اتبعنا المنهج الوصفي في الجانب النظري للبحث أما فيما يخص الجانب التطبيقي فقد اعتمدنا علي توزيع استبيانات مكونة من 100 استبيان لزبائن البريد ورقلة الواحات وتم التوصل انه يوجد أثر للابتكار في الخدمات البريدية على الصورة الذهنية ذو دلالة إحصائية ولا توجد فروق معنوية في الصورة الذهنية تعزى الي المتغيرات الشخصية لعينة .
aimed at identifying the effect of innovation in postal services on the mental picture of the sample from the post office of Ouargla Elwahat. On this basis, the study was addressed in order to reach our goal. In order to answer the research questions we followed the descriptive approach in the theoretical aspect of the research. As for the applied side, It was concluded that there is an effect of innovation in postal services on the mental image is statistically significant and there are no significant differences in the mental image attributed to the personal variables of the sample of the study
Description: تسويق الخدمات
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21251
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
labssice-kousmi.pdf848,84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.