Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21474
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorحكيم, بن جروة-
dc.contributor.authorحنان, مسروق-
dc.contributor.authorمروة, فتني-
dc.date.accessioned2019-09-24T14:13:14Z-
dc.date.available2019-09-24T14:13:14Z-
dc.date.issued2019-06-19-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21474-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractإن الهدف الأساسي من معالجة هذا الموضوع هو دراسة تأثير المزيج التسويقي للسياحة العلاجية في تحقيق رضا السائح في المركب السياحي الشلالة بحمام الدباغ- ولاية قالمة، وتدعيما لذلك تم القيام بدراسة ميدانية إستهدفت 134 سائح من سياح المركب السياحي، وقد تم إستخدام المنهج التحليلي الوصفي من خلال تصميم إستبانة مكونة من 42 فقرة متعلقة بموضوع الدراسة بالإضافة إلى المقابلة ووثائق المؤسسة والملاحظة العلمية تمت معالجة المعطيات باستخدام البرنامج الاحصائيspss. خلصت الدراسة إلى وجود تأثير لكل عنصر من عناصر المزيج التسويقي (الخدمة، التسعير، الترويج، التوزيع، الأفراد، الدليل المادي، العمليات) في تحقيق رضا السائح بالإضافة إلى عدم وجود فروقات ذات دلالة إحصائية للمزيج التسويقي للسياحة العلاجية ورضا السائح تعزى للمتغيرات الشخصيةen_US
dc.description.abstractThe main objective of this subject is to study the effect of the marketing mix of therapeutic tourism in achieving tourist satisfaction in the tourist boat Chalala Dabbagh in the province of Guelma,In support of this, a field study was conducted targeting 134 tourist tourists,Design of a 42-question questionnaire related to the subject of the study, in addition to the interview, the institution's documents and the scientific observation,The data were processed using the statistical program spss.The study concluded that thereis an effect for each element of the marketing mix (service, pricing, promotion, distribution, individuals, physical evidence, operations) in achieving tourist satisfaction in addition to the absence of significant statistical differences for the marketing mix of therapeutic tourism and tourist satisfaction due to personal variables-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectمزيج تسويقي للسياحة علاجيةen_US
dc.subjectسياحة علاجيةen_US
dc.subjectرضا سائحen_US
dc.subjectمركب سياحيen_US
dc.subjectMarketing mix for therapeutic tourismen_US
dc.subjecttherapeutic tourismen_US
dc.subjecttourist satisfaction, .en_US
dc.subjecttourist complexen_US
dc.titleأثر المزيج التسويقي للسياحة العلاجية في تحقيق رضا السائح دراسة ميدانية لعينة من سياح المركب السياحي الشلالة بحمام الدباغ ولاية قالمةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
massrouk-fetni.pdf3,28 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.