Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21521
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorمحمد,قوجيل-
dc.contributor.authorعمر, بن راس-
dc.date.accessioned2019-09-29T09:24:48Z-
dc.date.available2019-09-29T09:24:48Z-
dc.date.issued2019-06-27-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21521-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة الى توضيح كيف يؤثر الترويج في التنمية الصحراوية، من خلال عناصر الترويج السياحي ( الاعلان السياحي، العلاقات العامة، البيع الشخصي، الدعاية السياحية، التسويق المباشر) حيث تم استخدام أسلوب المقارنة بين مدينة ورقلة بالإعتماد على أداة الإستبيان مع الوكالات السياحية ، وقد تم توزيع 20 استبيان واسترجاع 13 منها مقبولة وتم تحليل البيانات الواردة في الاستبيانات عن طريق استخدام الحزمة الاحصائية للعلوم الاجتماعية (Spss25) بالاعتماد على المتوسطات الحسابية ، الانحرافات المعيارية ، وخلصت الدراسة الى العديد من النتائج اهمها : وجود علاقة ارتباطية بين الترويج و تنمية السياحة الصحراوية ، عناصر الترويج السياحي ) الاعلان، العلاقات العامة، البيع الشخصي ، الدعاية السياحية ، التسويق المباشر (en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to clarify how promotion affects the attractiveness of tourists in the desert areas, through the elements of tourism promotion (tourism declaration, public relations, Personal sales, tourism advertising, direct marketing) where the comparison between the city of Ouargla and was used depending on the questionnaire method with the tourist agencies, Personal sales, tourism advertising, direct marketing) where the comparison between the city of Ouargla and the city of Ghardaia was used depending on the questionnaire method with the tourist agencies, 20 questionnaires were distributed and 13 questionnaires were retrieved, and acceptable. The data in the questionnaires were analyzed by using the statistical package for social sciences (Spss25) based on the arithmetical averages, The standard deviations, and the study reached many results, the most important of which are: the relationship between the promotion and development of desert tourism, elements of tourism promotion (advertising, public relations, personal selling, tourism publicity, direct marketing-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectالترويج السياحيen_US
dc.subjectالإعلانen_US
dc.subjectالبيع الشخصيen_US
dc.subjectتنشيط المبيعاتen_US
dc.subjectتنمية السياحية الصحراويةen_US
dc.subjectالعلاقات لعامةen_US
dc.subjectTourism Promotionen_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectSales Promotionen_US
dc.subjectPersonal Salesen_US
dc.subjectDesTourism Developmenten_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleدور الترويج في تنمية السياحة الصحراوية دراسة ميدانية لعينة من الوكالات السياحية في منطقة ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ben rass-omar.pdf1,49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.