Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21618
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorقدور, براهيمي-
dc.contributor.authorجمال, دويم-
dc.date.accessioned2019-10-02T09:31:23Z-
dc.date.available2019-10-02T09:31:23Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/21618-
dc.descriptionوزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى الكشف عن العلاقة بين قلق الامتحان وعلاقته بالتحصيل الأكاديمي لدى طلبة معهد علوم ونشطات البدنية والرياضية ورقلة ، حيث تكونت عينة دراستنا من 100 طالب بمعهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية وقد كان اختيارنا عشوائي وتم استعمال المنهج الوصفي في الدراسة واستعمال الحزم الإحصائية في عملية التفريغ SPSS V 20 وقد تم عرض المقياس على عينة من المحكمين وحساب ثباته وصدقه حيث أظهرت النتائج ما يلي : لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في التحصيل الأكاديمي تعزى إلى المستوى الأكاديمي لدى طلبة معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية – بورقلة . لا توجد علاقة ذات دلالة إحصائية بين عدم التركيز والتحصيل الأكاديمي لدى طلبة معهد علوم وتقنيات التربية البدنية والرياضية لورقلة لا توجد علاقة ذات دلالة إحصائية بين قلق الامتحان والتحصيل الأكاديمي لدى طلبة معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية – بورقلة – وفي الأخير تم الخروج بالتوصيات والاقتراحات .en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to uncover the relationship between the exam anxiety and its relation to the academic achievement of the students of the Institute of Physical and Mathematical Sciences and Sport and Argla, where the sample of the study consisted of 100 students in the Institute of Science and Techniques of physical and sports activities. Our selection was random. Discharge SPSS V 20 The scale was presented to a sample of arbitrators and the calculation of its stability and validity. The results showed the following: There are no statistically significant differences in academic achievement due to the academic level of students of the Institute of Science and Technology of Physical and Sports Activities - Borgala. There was no statistically significant relationship between the lack of concentration and the academic achievement of the students of the Institute of Science and Technology of Physical Education and Sports for the Druze There is no statistically significant relationship between the exam anxiety and the academic achievement of the students of the Institute of Science and Technology Physical and Sports ActivitiesIn the end, recommendations and suggestions were made-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectقلق المتحانen_US
dc.subjectالتحصيل الدراسيen_US
dc.subjectالتحصيل الأكاديميen_US
dc.subjectالتربية البدنية والرياضيةen_US
dc.titleقلق الامتحان وعلاقته بالتحصيل الأكاديمي لدى طلبة معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
dcterms.subjectexam anxiety-
dcterms.subjectacademic achievemen-
dcterms.subjectacademic achievemen-
dcterms.subjectphysical education and sports-
dcterms.subjectexam anxiety-
dcterms.subjectacademic achievemen-
dcterms.subjectacademic achievement-
dcterms.subjectphysical education and sports-
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
جمال دويم_compressed.pdf661,92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.