Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21696
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorقويدر, بن ابراهيم العيد-
dc.contributor.authorامحمد, شطيبة-
dc.date.accessioned2019-10-23T10:58:02Z-
dc.date.available2019-10-23T10:58:02Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21696-
dc.descriptionوزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي التربويen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى التعرف على دور اساليب التدريس في تنمية دافعية التعلم للممارسة التربية البدنية والرياضية من وجهة نظر اساتذة الطور الثانوي ، وكذا ماذا ثاتير اساليب المباشرة او غير مباشرة في تنمية دوافعهم وميولهم او الجمع بين الاساليب المباشرة وغير المباشرة لتنمية دافعية التعلم نحو ممارسة التربية البدنية والرياضية ، واستخدم الباحث المنهج الوصفي بطريقة المسحية للتحقق من فرضيات ألدراسة وتكونت عينة الدراسة من اساتذة الطور الثانوي لتربية البدنية والرياضية والتي بلغ عددها من 36 استاذ ، واعتمد الباحث في هذه الدراسة على استبيان مكون من ثلاثة محاور حيث اشتمل المحور الاول على 11 عبارة تمثلت في معرفة دور اساليب الغير مباشرة في تنمية دافعية التعلم اما المحور الثاني اشتمل على 10 عبارة تمثلت في معرفة دور اساليب غير مباشرة في تنمية دافعية التعلم ،اما المحور الثالث اشتمل على 07 عبارات تمحورت على جمع بين الاساليب المباشرة والغير المباشرة وماذا تأثيرها على تنمية دافعية التعلم .en_US
dc.description.abstractThe study aimed to identify the role of teaching methods in the development of learning motivation for the practice of physical education and sports from the point of view of secondary stage teachers, as well as what are the methods of direct or indirect in the development of motives and tendencies or the combination of direct and indirect methods to develop the motivation of learning towards the practice of physical education and sports . The researcher used the descriptive method in the survey method to verify the hypotheses of the study. The sample of the study consisted of the teachers of the secondary phase of physical and sports education, which numbered 36 professors. The researcher relied on a questionnaire consisting of three interlocutors The first axis consisted of 11 words, which consisted in the knowledge of the role of indirect methods in the development of learning motivation. The second axis included 10 words represented in the knowledge of the role of indirect methods in the development of learning motivation, the third axis included 07 phrases centered on the collection of direct methods And indirect impact on the development of learning .motivation-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectأساليب التدريسen_US
dc.subjectدافعية التعلمen_US
dc.subjectممارسة التربية البدنية وتلرياضيةen_US
dc.titleدور أساليب التدريس في تنمية دافعية التعلم نحو ممارسة التربية البدنية والرياضيةen_US
dc.typeThesisen_US
dcterms.subjectteaching methods-
dcterms.subjectlearning motivation-
dcterms.subjectphysical education and sports .practice-
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
شطيبة امحمد.pdf1,33 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.