Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22001
Title: دور حصة التربية البدنية في تعزيز مهارتي الثقة بالنفس - التعاون لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية
Authors: نور الدين, غندير
حاج قويدر, الشيخ
Keywords: حصة التربية البدنية والرياضية
الثقة بالنفس
التعاون
تلاميذ المرحلة الابتدائية
Issue Date: 2019
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: من خلال ما تم استقرائه في الكثير من الدراسات والبحوث التي ترى بمساهمة حصة التربية البدنية في تعزيز مهارتي ( الثقة بالنفس – التعاون ) لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية والتي لها فائدة كبيرة في تنمية وتطور الفكر البشرية للمجتمعات مستقبلا وذلك بتوافرها مهارتي الثقة بالنفس والتعاون في شخصية الأفراد وكون هذه الأخيرة هي منشأ وملجأ الوحيد للأفراد في فترة حساسة من العمر خاصة في فترة التكوين (من 13- 19) كذلك لما لها من أهمية كبيرة في تطوير قدرات الأفراد وتنمية قدراتهم النفسية والعقلية مستقبلا وذلك من خلال هذه الوسيلة تعزيز مهارتي الثقة بالنفس والتعاون لذا تكمن مشكلة البحث في محاولة الباحثون التعرف علىدور حصة التربية البدنية في تعزيز مهارتي ( الثقة بالنفس – التعاون ) لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية . ومن هنا نطرح الإشكال الأتي: هل تساهم حصة التربية البدنية في تعزيز مهارتي ( الثقة بالنفس ـ التعاون ) لدى تلاميذ مرحلة الابتدائية ؟ ويعود ذلك إلى : تساعد حصة التربية البدنية في تعزيز مهارة الثقة بالنفس لدى تلاميذ تلاميذ ابتدئي من وجهة نظر الأساتذة. تساعد حصة التربية البدنية في تعزيز مهارة التعاون لدى تلاميذ تلاميذ ابتدئي من وجهة نظر الأساتذة. وقد تم عينة بحثنا تقدر بـ (100 ) أستاذ وكان مكان إجراء الدراسة في بالمنيعة بإبتدائيات ولاية غرداية. وقد تم استعمال الحزم الإحصائية في تفريغ البيانات
Through the study of the contribution of the share of physical education in the promotion of the skills (self-confidence - cooperation) of primary school students, which have a great benefit in the development and development of human thought of future societies by the availability of selfconfidence skills and cooperation in the personality of individuals and the fact that The latter is the only refuge and refuge for individuals in a sensitive period of age, especially in the period of formation (13- 19), as it is of great importance in developing the abilities of individuals and developing their mental and mental abilities in the future through this means to enhance the skills of self-confidence and cooperation N the research problem, the researchers try to identify the role of the share of physical education in the promotion of my skills (self - cooperation), the primary school pupils confidence. This raises the following question: Does the share of physical education contribute to the promotion of self-confidence (confidence) in primary school students? This is due to: -The share of physical education helps to enhance the self-confidence of pupils of elementary students from the point of view of teachers. -The share of physical education helps to enhance the skill of cooperation among pupils of elementary students from the point of view of teachers. The sample of our research was estimated at (100) professor and was the place to conduct the study in Mania, Idahi of the state of Ghardaia. Statistical packages were used in the data dump.
Description: وزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22001
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
الشيخ حاج قويدر.pdf785,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.