Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22385
Title: | أثر القراءات القرآنية في توجيه الخلاف النحوي من خلال كتاب الجنى الداني شرح حروف المعاني للمرادي |
Authors: | بوعافية, محمد الصالح دباز, عبد الفتاح |
Keywords: | الخلاف النحوي القراءات القرآنية لها وجه صحيح إجماع المدرستين الكوفة و البصرة الشاذ المطّرد موافق للقياس القراءة سنة متبعة différences grammaticales lectures coraniques bon visage consensus des écoles Kufa et Basrah anormal stable correct à mesurer année de lecture suivie grammatical differences Quranic readings the correct face the consensus of the schools Kufa and Basrah abnormal steady ok to measure reading year followed |
Issue Date: | 2019 |
Series/Report no.: | 2019;fa |
Abstract: | يهدف هذا البحث إلى قراءة جديدة ، لما تعارف عليه الباحثون من تلحين النحاة للقراءات القرآنية ، دفاعا عن القرآن من إن يسام بأقلً من هذا ، لأنه يمكن تخريج جانب من التلحين على عدم الاستقراء لكلام العرب، فجاء هذا البحث مجليًا لبعض ذلك ، عن طريق طرح الخلاف النحوي .Cette recherche vise une nouvelle lecture, dans laquelle les érudits connaissent la composition des grammairiens pour les lectures coraniques, défendant le Coran, selon laquelle il est moins important que cela, car il est possible de produire une partie des compositions pour ne pas extrapoler aux Arabes. La grammaire.This research aims at a new reading, in which scholars know the composition of grammarians for Qur'anic readings, defending the Koran, according to which it is less important than that, because it is possible to produce some of the compositions not to extrapolate to the Arabs . The grammar. |
Description: | وزارة التعليم العالي والبحث العلمي جامعة قاصدي مرباح ورقلة كلية الآداب واللغات قسم اللغة والأدب العربي |
URI: | http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22385 |
Appears in Collections: | Département de Langue Arabe - Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Debaze-Abdlfetahe.pdf | 522,48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.