Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22412
Title: دور الاتصال التسويقي المتكامل في تقديم خدمات جديدة دراسة حالة المديرية العملية اتصالات الجزائر من الفترة الممتدة من 2016 الى غاية 2019
Authors: محمد الخطيب, نمر
حسين, بوعرة
محمد, جوهري
Keywords: تقديم الخدمات الجديدة
الإتصالات التسويقي المتكاملة
المزيج الإتصالي
offer new services
completed marketing communications, marketing communications, marketing mix, new services
marketing mix
marketing communications
Issue Date: 25-Jun-2019
Abstract: هدفت هذه الدراسة الى الوقوف على مدى اهمية ومكانة اتصالات التسويقي المتكاملة الذي يعتبر احد التطبيقات الاتصالية الحديثة لدى المديرية العملية اتصالات الجزائر ومدى مساهمتها الفعالة في تقديم خدمات جديدة ، و ذلك من خلال الإجابة على سؤال البحث الرئيسي "ما مدى مساهمة اتصالات التسويقي المتكامل في تقديم خدمات جديدة للمديرية ألعملية و قد قمنا باستخدام استبيان لتحقيق أهداف ألدراسة و قد تكون مجتمع الدراسة من موظفين المديرية العملية وحدة ورقلة حيث تم توزيع (55) عينة استبيان على موظفين المديرية العملية اتصالات الجزائر و قد بلغ عدد الاستبيان القابل لتحليل (55) استبيان بنسبة (100%) ويتكون الاستبيان من 33 سؤال موزعة على مجالين رئيسين هما واقع اتصال التسويقي في المديرية العملية اتصالات الجزائر و يتكون من 14 سؤال و تقدم الخدمات الجديدة و الأدوات الملائمة لها يتكون من 19 سؤال و التي تم استخدام برنامج (SPSS) كأداة لتحليل المقاييس الوصفية الإحصائية ودراسة مدى الارتباط اضافة الى معامل الصدق والثبات
The study aimed to identify the role of marketing communications in the provision of new services for Algeria Telecom, and by answering the main research question "What is the extent of integrated marketing communications contribute to the provision of new services communications butcher?" In order to answer the research questions, the researcher followed the descriptive approach because it matches the subject of the research. The researcher used a questionnaire to achieve the objectives of the study. The study community may be from the employees of Algeria Telecom. 55 questionnaires were distributed to employees of Algeria Telecom, The survey questionnaire consisted of 33 questionnaires distributed over two main areas: The reality of marketing communications in the Algerian Telecom Corporation consists of 14 paragraphs. The new services and the appropriate tools are made up of 19 paragraphs , which was used in which methods and different statistical tools Kalmtosta Computational and standard deviations for use in (SPSS) program as an instrument for the analysis of the sample responses and the development of the study.
Description: تسويق الخدمات
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22412
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bouara-djohri.pdf669,71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.