Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22426
Title: العلاقات الدلالية في ألفاظ النص التعليمي مقاربة نماذج من المرحلة الابتدائية
Authors: د.علوش, كمال
زيان, مسعودة
Keywords: العلاقات الدلالية
النص التعليمي
مرحلة ابتدائية
حقل دلالي
relations sémantiques
texte éducatif
primaire
domaine sémantique
semantic relationships
educational text
elementary stage
semantic field
Issue Date: 2019
Series/Report no.: 2019;fa
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى الكشف عن اثر وقيمة العلاقات الدلالية المتنوعة في بناء النص التعليمي وفهمه وانسجامه، وتبيين كيفية توظيفها في النص حتى يسهل على القارئ المتعلم فهم النص واكسابه لرصيد معجمي متنوع يندرج ضمن حقل دلالي موضوعاتي، وقد ركزت الدراسة على توظيف المنهج الوصفي والاستعانة بأداة التحليل.Cette étude a pour but de révéler l'effet et la valeur des différentes relations sémantiques dans la construction du texte éducatif, de la comprendre et de l'harmoniser, et de montrer comment l'utiliser dans le texte pour aider le lecteur à apprendre à l'apprenant à comprendre le texte et à l'acquisition de divers équilibres lexicaux relevant du domaine de la sémantique objective, l'étude s'est concentrée sur l'utilisation de la méthode descriptive et l'utilisation Outil d'analyse.This study aims to reveal the impact and value of the various semantic relationships in the construction of the educational text and understanding and harmony, and show how to use in the text so as to facilitate the reader to learn the learner to understand the text and the acquisition of a variety of lexical balance falls within the field semantic thematic, the study focused on the use of descriptive method and the use of a tool Analysis.
Description: وزارة التعليم العالي والبحث العلمي جامعة قاصدي مرباح ورقلة كلية الآداب واللغات قسم اللغة والأدب العربي
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22426
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zian-Mesouda.pdf2,91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.