Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22474
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorحدة, فروحات-
dc.contributor.authorريمة, بن نجمة-
dc.contributor.authorنسيمة, زنو-
dc.date.accessioned2019-12-25T11:26:38Z-
dc.date.available2019-12-25T11:26:38Z-
dc.date.issued2019-06-18-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22474-
dc.descriptionمالية وبنوكen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى معرفة أثر جودة الخدمات الالكترونية في تحقيق الميزة التنافسية للبنوك التجارية، تمثل مجتمع الدراسة في عمال وزبائن بنك القرض الشعبي الجزائري (CPA) وكالة تقرت، حيث تم استخدام الإستبانة كأداة رئيسية لجمع المعلومات، واقتصرت عملية التوزيع على أسلوب العينة العشوائية البسيطة بحيث بلغ تعداد عينة الدراسة (48) مفردة، وتم تحليل البيانات الواردة في الاستمارات عن طريق استخدام برنامج الحزمة الإحصائية ، والعلاقة بين جودة الخدمات الالكترونية والميزة التنافسية بالاعتماد على المتوسطات الحسابية، الانحرافات المعيارية، معاملات الارتباط، تحليل الانحدار المتعدد والبسيط، وخلصت الدراسة لعدة نتائج أهمها: - يوجد ارتباط ايجابي ذو دلالة إحصائية بين أبعاد جودة الخدمات الالكترونية والميزة التنافسية؛ - العلاقة الإرتباطية بين الجودة الخدمات الالكترونية كمتغير مستقل والميزة التنافسية كمتغير تابع علاقة طردية قوية؛ - لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية لإجابات أفراد عينة الدراسة حول جودة الخدمات الالكترونية في تحقيق الميزة التنافسية للمتغيرات الشخصية (الجنس، العمر، المؤهل العلمي، الخبرة، الوظيفة).en_US
dc.description.abstractThis study aims at identifying the impact of the quality of electronic services on the competitive advantage of commercial banks. The study community is represented in the workers and clients of the Algerian Peopl’ s Loan Bank (CPA) Touggouret.The questionnaire was used as main tool for collecting information. The sample data were analyzed using the statistical Package program based on the arithmetic averages, standard deviations, correlation coefficients, multiple simple regression analysis, and concluded Study the most important results: - There is a statistically positive correlation between the dimensions of the quality of electronic services and competitive advantage; - The correlation between quality e-services as an independent variable and competitive advantage as a variable has a strong positive relationship; - There are on statistically significant differences in respondent’s responses to the quality of electronic services in achieving the competitive advantage of personal variables (gender, age, academic qualification, experience, job).-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectبنوك تجاريةen_US
dc.subjectجودة الخدمات الالكترونيةen_US
dc.subjectميزة التنافسيةen_US
dc.subjectquality of electronic servicesen_US
dc.subjectbanksen_US
dc.subjectcompetitive advantageen_US
dc.titleاثر جودة الخدمات الالكترونية في تحقيق الميزة التنافسية للبنوك التجارية دراسة حالة بنك القرض الشعبي الجزائري وكالة –تقرت-en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences financiéres et comptabilité - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ben nadhm Rima-zanou.pdf766,51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.