Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22667
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبختي, إبراهيم-
dc.contributor.authorخنوس, حليمة-
dc.date.accessioned2020-01-15T10:36:42Z-
dc.date.available2020-01-15T10:36:42Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22667-
dc.descriptionتسويقen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى البحث في موضوع إستراتيجيات التسويق الالكتروني بإعتبارها مدخل لتحقيق الميزة التنافسية في المؤسسات الافتراضية، حيث تم عرض أهم المفاهيم المتعلقة بالمؤسسات الافتراضية والاستراتيجيات المنتهجة من طرفها، وكذلك إستراتيجيات التسويق الالكتروني بإعتبارها مدخل لتحقيق الميزة التنافسية للمؤسسات الافتراضية وذلك بإجراء مقارنة بين مؤسسات افتراضية امريكية رائدة، ومؤسسات افتراضية جزائرية، واعتمدنا في تحليل معطياتها على المنهج الوصفي، أسلوب المقارنة، تحليل المضمون. ومن أهم النتائج المتوصل لها، وجود علاقة ارتباط بين تطبيق استراتيجيات التسويق الالكتروني كمتغير مستقل وتعزيز تنافسية المؤسسات الافتراضية باعتباره متغير تابع، وخلصنا إلى أن مؤسسة الأمازون في المقام الأول تستمد ميزتها التنافسية من الاستفادة من تقنية المعلومات واستخدامها في التجارة الإلكترونية كمنصة قابلة للتوسعة وسهلة الارتقاء تضمن للمؤسسة التقدم على منافسيها، وأن هناك دورا فعالا لاستراتيجيات التسويق الالكتروني في دعم الميزة التنافسية للمؤسسات الافتراضية من خلال التأثير على زيادة الحصة السوقية، زيادة الأرباح.en_US
dc.description.abstractThis study aims to discuss the issue of e-marketing strategies as an approach to achieve competitive advantage in the virtual institutions. The main concepts related to virtual institutions and their strategies were presented, as well as e-marketing strategies as the entrance to the competitive advantage of virtual institutions by making a comparison between the pioner virtual institutions in USA and virtual institutions in Algeria. We have adopted in the analysis of collected data the descriptive method, comparative method and content analysis. One of the main findings of the study is that there is a correlation between the application of e-marketing strategies as an independent variable and the promotion of virtual institution competitiveness as a dependent variable. We concluded that the Amazon Company primarily derives its competitive advantage from the use of information technology and its use in e-commerce as an extensible and easy-to-upgrade platform that ensures the progress on its competitors. Moreover, there is also an effective role for e-marketing strategies in supporting the competitive advantage of virtual institutions by influencing the increase of the market share and increasing profits.-
dc.publisherجامعــة قاصدي مرباح ورقلــةen_US
dc.subjectاقتصاد رقميen_US
dc.subjectمؤسسات افتراضيةen_US
dc.subjectتسويق إلكترونيen_US
dc.subjectاستراتيجيات التسويق الالكترونيen_US
dc.subjectميزة تنافسية، الأمازونen_US
dc.subjectايبايen_US
dc.subjectواد كنيسen_US
dc.subjectسوق الجزائرen_US
dc.subjectجومياen_US
dc.subjectdigital economyen_US
dc.subjectvirtual institutionsen_US
dc.subjectE-Marketingen_US
dc.subjecte-marketing strategiesen_US
dc.subjectcompetitive advantageen_US
dc.subjectAmazonen_US
dc.subjecteBayen_US
dc.subjectOuedknissen_US
dc.subjectDZsoqen_US
dc.subjectJumiaen_US
dc.titleاستراتيجيات التسويق الالكتروني كمدخل لرفع تنافسية المؤسسات الافتراضية دراسة مقارنة بين مؤسسات (الأمازون، ايباي، سوق الجزائر، واد كنيس، وجوميا)en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Doctorat

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
khenous-halima.pdf1,85 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.