Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22721
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCHAOUKI Nourredine-
dc.contributor.authorSAIGHI, Sabrina-
dc.date.accessioned2020-01-21T09:13:58Z-
dc.date.available2020-01-21T09:13:58Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22721-
dc.descriptionKASDI MERBAH UNIVERSITY -OUARGLAen_US
dc.description.abstractReading skill plays an important role in SL teaching and learning. It is one of the effective ways for the acquisition of TL. Reading is one of the macro skills within ESP. It is important for EOP learners as they need it in their profession whether to read manuals, instructions, to write articles, or to participate in seminars. Recently, many applied linguists have suggested a discourse-based approach to reading since students need to understand texts in their context of use. The current study aims at developing EOP learners' reading skill within a discourse analysis perspective. To achieve this aim, two tools were used- two questionnaires and a quasi-experimental study. The results in the post-test obtained showed an improvement in comparison with the pre-test.en_US
dc.description.abstractتلعب مھارات القراءة دورا ھاما في تعلیم وتعلم اللغة الأجنبیة فھي واحدة من الطرق الفعالة لتعلم اللغة المستھدفة وواحدة من المھارات الكبرى في اللغة الإنجلیزیة للأھداف الخاصة. وھي مھمة ایضا لطلاب اللغة الإنجلیزیة لأغراضھم المھنیة لأنھم في حاجة إلیھا في مھنھم سواء لقراءة الارشادات والتعلیمات او لكتابة مقالات أو للمشاركة في الندوات. في الآونة الأخیرة اقترح العدید من اللسانیین التطبیقیین نھجا قائما على تحلیل الخطاب لتدریس مادة القراءة لان الطلاب یحتاجون إلى فھم النصوص وفق السیاق المستخدم. في ھذا الإطار تھدف ھذه الدراسة الى تطویر مھارات القراءة لمتعلمي اللغة الانجلیزیة للأھداف العملیة باستعمال منھجیة تحلیل الخطاب. لتحقیق ھذا الھدف، تم استخدام أداتین: استبیانین ودراسة شبھ تجریبیة والتي أظھرت أن النتائج المتحصل علیھا في الاختبار الثاني أحسن من تلك المتحصل علیھا في الاختبار الأول.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKASDI MERBAH UNIVERSITY -OUARGLAen_US
dc.subjectdiscourse- discourse analysisen_US
dc.subjectReading skillen_US
dc.subjectInferencing and Interpretingen_US
dc.subjectESP- EOPen_US
dc.subjectتحلیل الخطابen_US
dc.subjectمھارة القراءةen_US
dc.subjectاستنباط المعنىen_US
dc.subjectانجلیزیة للأھداف الخاصةen_US
dc.subjectالانجلیزیة للأھداف العملیةen_US
dc.titleDeveloping EOP Learners' Reading Skills through discourse analysis The case study of Third year Professional Licence-Drilling-KMUOen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais - Doctorat

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Saighi_Sabrina.pdf7,25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.