Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23158
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorقيس, فضل-
dc.contributor.authorيوسف, بن حميدة-
dc.date.accessioned2020-02-09T10:35:09Z-
dc.date.available2020-02-09T10:35:09Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23158-
dc.descriptionوزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.en_US
dc.description.abstract يهدف البحث إلى التعرف على العلاقة بين التفكير الإبداعي بالأداء المهاري والتحصيل الدراسي ، واستخدم الباحث المنهج الوصفي (بأسلوب العلاقات المتبادلة)، أما عينة البحث فقد تضمنت طلبة تخصص كرة القدم لسنة الدراسية2018/2019 والبالغ عددهم (57) طالب تم اختيارهم بالطريقة العمدية وتم استخدام مقياس التفكير الإبداعي للعالم برنستن عام (1989).والاختبارات المهارية "التهديف والدحرجة في كرة القدم "كما استخدم الباحثspss للمعالجة الإحصائية نسخة20 توصل الباحث إلى النتائج التالية: -عدم وجود علاقة ارتباط ذات دلالة معنوية بين التفكير الإبداعي والأداء المهاري والتحصيل الدراسي لدى طلبة تخصص كرة القدم. -عدم وجود علاقة ارتباط ذات دلالة معنوية بين التفكير الإبداعي والأداء المهاري لدى طلبة . - عدم وجود علاقة ارتباط ذات دلالة معنوية بين التفكير الإبداعي والتحصيل الدراسي لدى طلبة . - عدم وجود علاقة ارتباط ذات دلالة معنوية بين والأداء المهاري والتحصيل الدراسي لدى طلبة .en_US
dc.description.abstractThe research aims to identify the relationship between creative thinking and skill performance and academic achievement. The researcher used the descriptive approach (in the method of mutual relations). The sample of the research included students of football specialization for the academic year 2018/2019, 57 students were chosen by deliberate method, Creative Thinking for the World Princeton Year (1989). And the technical tests "scoring and rolling in football" as the researcher used spss for processing the statistical version 20 The researcher reached the following results: - No significant correlation between creative thinking, skill performance and academic achievement among students in the field of football. - No significant correlation between creative thinking and skill performance among students. - No significant correlation between creative thinking and academic achievement among students. - There is no significant correlation between the performance and the academic achievement of students. The researcher concluded that the students' lack of interest in skill performance had a significant and effective effect on the lack of development of their skillful performance in football, which confirmed the negativity of the relationship. One of the most important recommendations we have reached is the need for the management and the trainer to introduce skillfully within the annual training curriculum for students of football In the training to provide skills to meet the events of stress during the competition during the competition. The emphasis on the importance of creative thinking in training in sports clubs and the Institute of Science and Technology of physical activities and sports Borgla, especially the development of cognitive and mental aspects of students. And work to provide the environment for football students who contribute to creating opportunities for creativity and creative thinking-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectالتفكير الإبداعيen_US
dc.subjectالأداء المهاريen_US
dc.subjectالتحصيل الدراسيen_US
dc.titleالتفكير الإبداعي و علاقته بالأداء المهاري والتحصيل الدراسيen_US
dc.typeThesisen_US
dcterms.subjectcreative thinking-
dcterms.subjectskill performance-
dcterms.subjectachievemen-
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
بن حميدة يوسف.pdf1,21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.