Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23407
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYoucef BENCHEIKH-
dc.contributor.authorBencheikh, Samah-
dc.date.accessioned2020-02-23T14:02:35Z-
dc.date.available2020-02-23T14:02:35Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23407-
dc.descriptionSpecialty: Linguisticsen_US
dc.description.abstractThe present study sought to examine the impact of implementing awareness-raising activities of speech acts can develop EFL students’ oral performance. The subject participated in the research was 35 of second year undergraduate students of English at the department of Kasedi Merbah University. This study hypothesizes that the awareness-raising activities of speech acts may help learners to develop their oral performance as well as their communicative competence. A quasi-experimental research has been made to test and validate the hypotheses appointed which was analyzed qualitatively and quantitatively. A noticeable progression in students’ oral performance and realization of speech acts patters has been witnessed. Therefore, positive attitudes towards the use of awareness raising-activities, role plays, audio-visual tools and interactional communicative activities have been markeden_US
dc.description.abstractتهدفت هذه الدراسة إلى تقصي مدى تأثير أنشطة زيادة الوعي على تطوير استعمالات الفعل الكلامي في طالبا في السنة الثانية من قسم اللغة 34 الأداء الشفهي لطلبه اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية، وقد طبقت على الانجليزية بجامعة قاصدي مرباح ورقلة .وذلك من خلال اجراء أنشطة تطبيقية هدفها الرفع من الوعي، ثم تم الاستعانة بفيديوهات ترسخ بطريقة غير مباشرة استعمال الفعل الكلامي في الحياة اليومي. وأخيرا تم اختبار اداء الطلبة الشفهي من خلال اجراء امتحان شفهي مسجل، ولتأكيد نتائج الدراسة وتفسيرها تم الاستعانة بمقابلة مع وبعض الطلبة، وانطلقت هذه الدراسة من الاشكالية التالية" :كيف تساعد أنشطة تطوير الوعي في الرفع من مستوى الفعل الكلامي في الأداء الشفهي" .وقد توصلت هذه الدراسة الى نتائج أهمها: ارتفاع ملحوظ في مدى اداء و استيعاب الفعل الكلامي لدى الطلبة و كذا دور الفيديوهات في تطوير مستوى الوعي لدي متعلمي اللغات الاجنبية . د الطلبة الموقف الايجابي من تطبيق انشطة رفع الوعي الكلامي من كما جس خلال المقابلة الشفهية.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherUniversité Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.subjectspeech acten_US
dc.subjectawareness-raising activitiesen_US
dc.subjectcommunicative competenceen_US
dc.subjectoral performanceen_US
dc.subjectEFL learnersen_US
dc.subjectacte de langageen_US
dc.subjectactivités de sensibilisationen_US
dc.subjectcompétence communicativeen_US
dc.subjectinterprétation oraleen_US
dc.subjectapprenants EFLen_US
dc.subjectالفعلالكلاميen_US
dc.subjectكفاءة معرفيةen_US
dc.subjectانشطة رفع الوعيen_US
dc.subjectتعبير الشفهيen_US
dc.subjectمتعلمي اللغة الانجليزية كلغة اجنببيةen_US
dc.titleInvestigating the Impact of Awareness-Raising Activities on Developing EFL Students’ Use of Speech Acts in Oral Performance The Case of Second-Year Undergraduate Students at the Department of English, KMUOen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bencheikh-Samah .pdf991 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.