Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23407
Title: | Investigating the Impact of Awareness-Raising Activities on Developing EFL Students’ Use of Speech Acts in Oral Performance The Case of Second-Year Undergraduate Students at the Department of English, KMUO |
Authors: | Youcef BENCHEIKH Bencheikh, Samah |
Keywords: | speech act awareness-raising activities communicative competence oral performance EFL learners acte de langage activités de sensibilisation compétence communicative interprétation orale apprenants EFL الفعلالكلامي كفاءة معرفية انشطة رفع الوعي تعبير الشفهي متعلمي اللغة الانجليزية كلغة اجنببية |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Université Kasdi Merbah Ouargla |
Abstract: | The present study sought to examine the impact of implementing awareness-raising activities of speech acts can develop EFL students’ oral performance. The subject participated in the research was 35 of second year undergraduate students of English at the department of Kasedi Merbah University. This study hypothesizes that the awareness-raising activities of speech acts may help learners to develop their oral performance as well as their communicative competence. A quasi-experimental research has been made to test and validate the hypotheses appointed which was analyzed qualitatively and quantitatively. A noticeable progression in students’ oral performance and realization of speech acts patters has been witnessed. Therefore, positive attitudes towards the use of awareness raising-activities, role plays, audio-visual tools and interactional communicative activities have been marked تهدفت هذه الدراسة إلى تقصي مدى تأثير أنشطة زيادة الوعي على تطوير استعمالات الفعل الكلامي في طالبا في السنة الثانية من قسم اللغة 34 الأداء الشفهي لطلبه اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية، وقد طبقت على الانجليزية بجامعة قاصدي مرباح ورقلة .وذلك من خلال اجراء أنشطة تطبيقية هدفها الرفع من الوعي، ثم تم الاستعانة بفيديوهات ترسخ بطريقة غير مباشرة استعمال الفعل الكلامي في الحياة اليومي. وأخيرا تم اختبار اداء الطلبة الشفهي من خلال اجراء امتحان شفهي مسجل، ولتأكيد نتائج الدراسة وتفسيرها تم الاستعانة بمقابلة مع وبعض الطلبة، وانطلقت هذه الدراسة من الاشكالية التالية" :كيف تساعد أنشطة تطوير الوعي في الرفع من مستوى الفعل الكلامي في الأداء الشفهي" .وقد توصلت هذه الدراسة الى نتائج أهمها: ارتفاع ملحوظ في مدى اداء و استيعاب الفعل الكلامي لدى الطلبة و كذا دور الفيديوهات في تطوير مستوى الوعي لدي متعلمي اللغات الاجنبية . د الطلبة الموقف الايجابي من تطبيق انشطة رفع الوعي الكلامي من كما جس خلال المقابلة الشفهية. |
Description: | Specialty: Linguistics |
URI: | http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23407 |
Appears in Collections: | Département d'Anglais- Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bencheikh-Samah .pdf | 991 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.