Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23453
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBelarbi, Noureddine-
dc.contributor.authorkhelfaoui, Hadja-
dc.date.accessioned2020-03-02T08:24:18Z-
dc.date.available2020-03-02T08:24:18Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23453-
dc.descriptionDomain: Letters and Foreign Languages Field: English Language and Literature Specialty: Linguisticsen_US
dc.description.abstractThe current study aims to investigate the role of lesson planning in improving effective classroom management. Therefore, our hypothesis is that if the teachers plan their lessons effectively ,they will better manage their classrooms .The tool used for gathering data for this study is a questionnaire. The current research contains three chapters, The first and the second chapter represent theoretical parts about lesson planning and classroom management. The third chapter is the practical part which deals with two questionnaires for both teachers and students in order to test our hypothesis. Through teacher’s questionnaire administered to seven teachers at the department of English, Kasdi Merbah University of Ouargla, we tend to know if the teachers see lesson planning is important and necessary in teaching. While student’s questionnaire administered to third year students at the department of English in order to know whether the students benefit from teacher’s planning or not. Thus, the results show that planning plays a major role in managing the classroom.en_US
dc.description.abstractL’objectif principal de cette recherche est de déterminer le rôle du planning du leçons dans l amélioration du management du classe des 3eme années LMD étudiants d’Anglais à l’universite Kasdi Merbah de Ouargla. En utilisant la méthode descriptive nous avons conçu et puis distribué un questionnaire à un échantillon de 34 étudiants. Cet outil nous ont permis de collecter des informations nécessaires pour la vérification et validation des hypothèses de cette étude. Les résultats obtenus dans ce travail détermine que le planning du leçons joue un grand rôle dans l amélioration du management du classe.-
dc.description.abstractتهدف الدراسة الحالية إلى تحقيق دور تحضير الدرس في تحسين إدارة القسم بحيث افترضنا أن تخطيط الدرس يساهم في الحفاظ على انضباط القسم،و لتأكيد هذه الفرضية استخدمنا المنهج الوصفي الذي يعتبر مناسبا.و أهداف هذه الدراسة تندرج في تحقيق العلاقة بين المتغيرين، أما فيما يخص الأدوات المستعملة للوصول إلى هذه الأهداف فهي عبارة عن استبيانين وزعا على طلبة السنة الثالثة نظام ل م د و كذلك الأساتذة بجامعة قاصدي مرباح ورقلة ويتكون هذا البحث من ثلاثة فصول. الفصل الأول يتناول تخطيط الدرس و الثاني يتناول إدارة القسم أما الفصل الثالث عبارة عن الجانب التطبيقي مخصص لتحليل البيانات. الشيء المراد من توزيع الاستبيانات على الأساتذة هو معرفة ما إذا كان الأساتذة يرون أن تخطيط الدرس ضروري و مدى أهميته .بالنسبة لاستبيان الموجه للطلبة فقد أردنا من خلاله معرفة ما إذا كان الطلبة يستفيدون من تخطيط الدرس . النتائج المتحصل عليها تبين لنا أن تحضير الدرس له دور كبير في إدارة القسم.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherUniversité Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.subjectLesson Planningen_US
dc.subjectClassroom Managementen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectStudenten_US
dc.subjectPlanning du Leçonsen_US
dc.subjectManagement du Classeen_US
dc.subjectProfesseuren_US
dc.subjectEtudianten_US
dc.subjectتخطيط الدرسen_US
dc.subjectإدارة القسمen_US
dc.subjectالأستاذen_US
dc.subjectالطالبen_US
dc.titleThe Role of Lesson Planning in Improving Classroom Management The Case of Third Year LMD Students of English at Kasdi Merbah University of Ouarglaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KHELFAOUI-Hadja.pdf714,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.