Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23626
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorفريدة بوزوران-
dc.date.accessioned2020-02-29-
dc.date.available2020-02-29-
dc.date.issued2020-02-29-
dc.identifier.issn1112 - 9263-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23626-
dc.descriptionPsychological& Educational Studies Reviewen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على أهم المشكلات التي يعاني منها التلميذ في المحيط المدرسي والمتمثلة في استعماله اليومي لأثاث مدرسي (طاولة، كرسي) غير مريح، وأن هذا الأثاث لا يحترم الأبعاد الجسمية للتلميذ وغير قابل للتعديل والذي يفرض على التلميذ تبني وضعيات سيئة لإيجاد الراحة مما يسبب له آلام الظهر، لهذا ظهرت الارغونومية لتعالج هذا المشكل وبالتالي اقترحت معايير تصميمية للأثاث المدرسي التي تضمن أمنه وسلامته وبالتالي تحسين جودة التعليم. Abstract : The purpose of this study is to identify the most important problems faced by the student in the school environment, namely his daily use of uncomfortable school furniture, that does not respect the student’s physical dimensions and is not adjustable, is what causing back pain, so the ergonomics appeared to avoid this problem and thus proposed design criteria for school furniture that ensure its safety and improve the quality of education.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 13, Numéro 1 2020;-
dc.subjectالارغونوميةen_US
dc.subjectالأثاث المدرسي الطاولة، الكرسيen_US
dc.titleدراسة الأثاث المدرسي (الطاولة، الكرسي) من منظور ارغونومي Study of school furniture (table, chair) from an ergonomic perspectiveen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:number 25 2020 vol 13 n 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
P04.pdf365,76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.